Hej

söndag 22 juli 2012

Minisemester

På uppmaning av min gravidapp så skulle vi ta en liten semsterhelg nu när det är så tidigt i graviditeten och bara vi är de som vet. Sagt och gjort packade vi ihop våra väskor i fredags, satte oss i bilen och styrde ner mot Helsingborg. Kunde turligtvis nog låna kärlekens kompis lägenhet som står tom där för tillfället. Så där njöt vi trötta av en härlig kväll för att sedan vakna tidigt på lördag morgon och bege oss till Köpenhamn.

Jag köpte en gravidbok (What to expect when you're expecting- Murkoff, Eisenberg och Hathaway), njöt i solen på gatorna och gnällde på mina ömma fötter som jag naturligtvis lyckades koppla till min graviditet som nu är hela 5 veckor gammal, he he.

God mat blev det och 3000 kr fattigare rullade vi in på parkering hemma igen efter en härlig helg tillsammans. Det var jätteskönt att vara bara vi och komma bort ett par dagar. Slippa tänka på vardagsbestyr som tvätt, disk, matlagning och annat tråkigt. Det blev många spekulationer kring framtiden som kommer och jag tror det gick mer och mer upp för kärleken att han faktiskt ska bli pappa.

Han log flera gånger mot mig och frågade "Ska jag verkligen bli pappa? Ska du verkligen bli mamma? Är du verkligen gravid? Ska vi verkligen bli föräldrar? Kommer jag bli en bra pappa?" osv osv. Så söt! Det bästa han sa på hela helgen var i alla fall "Du kommer bli den bästa mamman i hela världen". Det fick mitt hjärta att smälta och åter igen inse varför det var just den mannen jag valde att gifta mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar