Hej

söndag 22 juli 2012

Det lilla embryot

Bild av Lennart Nilsson
 Såhär liten är det lilla embryot nu, i vecka 5. Är det inte fantastiskt att på bara några ynka veckor har detta bildats. Nu undrar jag väldigt nyfiken vem det är som har tagit plats inne i min mage. En liten pojke eller en liten flicka. Det återstår att se. Men jag tror stenhårt på en pojke. Kärlekens familj är bra på att producera pojkar. Han själv tror nog en liten tjej. En av oss har rätt och så tävlingsinriktad som jag är så kan jag ju inte hoppas på annat än att det är jag, he he.

Idag har jag skickat iväg en intresseanmälan till den mödravårdscentral som jag vill gå till. Hoppas de har plats. Det var dit jag skulle gå förra gången jag var gravid och de var så himla trevliga och gulliga mot mig när de fått reda på missfallet, så dit vill jag igen.

Kl är 21 och jag vet inte hur många gånger jag suktat efter sängen den senaste timmen och tyckt att tiden går långsamt. Antingen har det varit en händelserik helg eller så är det gravidtrötthet som är så omtalad. Oavsett vad så ska det bli skönt att nu få krypa in i kärlekens famn och somna som en liten prinsessa. Har inte kollat om det är jag som ska avlösa natten på jobbet i morgon bitti. Men det är säkert jag, så inte blir det någon sovmorgon heller.

Jag får leva med det och njuta av en tidig uppgång och ett fullt utnyttjande av dagen istället. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar