Hej

söndag 6 september 2015

Första veckan hemma

Ja, nu är det redan söndag igen. Men veckan som varit var min första vecka hemma själv med barnen när Mattias återgick till jobbet. Vi har haft en underbar ledighet tillsammans men det var ändå lite skönt att komma tillbaka till de gamla rutinerna. Mer ordning och redan när jag är själv med barnen ;)

Hur som helst. Vi har verkligen haft en underbar vecka och det har gått hur bra som helst att vara hemma med båda. Mio är så snäll och förståndig trots att han är så liten och Thea är snäll och gnäller nästan bara i situationer då jag har tid att sitta ner lite med henne :) Det klart, ett par svettiga situationer uppstod också under veckan när båda barnen är ledsna samtidigt, båda trötta, båda hungriga, båda behöver ny blöja etc. Men det har också funkat bra. Man blir en hejare på att multitaska. Att amma samtidigt som man står vid spisen och lagar lunch och underhåller storebror samtidigt - inga problem :) Nåväl, det är härligt, men krävande. Jag slocknar gärna kl 21 om kvällarna. Gäspar och kolla på klockan gör jag redan kl 20 ;)

Något som jag är glatt överraskad över är hur extremt ROLIGT jag tycker att det är att vara hemma med båda två samtidigt. Jag tyckte mycket om att vara mammaledig med Mio ensam också, men det här är något annat. Det ÄLSKAR jag. Full fart varje dag. Dagarna går undan och nu när Mio är äldre kan vi hitta på så mycket roligt. Thea är nöjd bara hon får vara med och vara nära så det är bra. Just nu känner jag bara att ju fler barn jag har här hemma desto roligare. Kanske man skulle bli någon typ av dagmamma? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar