Hej

fredag 10 juli 2015

Hugg och stick

Idag har jag känt mig annorlunda i kroppen. Jag kan inte säga vad, bara annorlunda. Lillan har varit väldigt aktiv, alltså rätt extremt och jag har haft lite sammandragningar när jag pysslat i trädgården. Eller så har jag haft massa sammandragningar och mindre rörelser. Tycker det är svårt att avgöra nu vad som är sammandragning och vad som är fosterrörelser. Men inget har gjort ont eller så, bara känt att det liksom spänt till.

Så för ett par timmar sedan nu började det hugga och sticka som vid livmodertappen. Lillan är helvild och bökar runt massa samtidigt som jag tror att magen också blir hård ibland. Men det är som sagt svårt att avgöra när det rör sig så mycket. I alla fall. Det har fortsatt att sticka och hugga i tappen hela kvällen. Det känns precis som när bebisen borrar sig ner och fixerar sig, bara att jag vet att hon redan är fixerad sedan en vecka tillbaka. Så man undrar ju lite vad som händer där inne?

Jag tror definitivt inte något är på gång just nu. Men jag undrar om och hoppas att det här är någon typ av förberedelse och att det faktiskt kanske kommer igång naturligt den här gången. Spännande är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar