Hej

onsdag 15 april 2015

Vecka 27

Nu var det ett litet tag sedan magen fick sig ett inlägg så det är väl dags igen. Nu är jag redan i vecka 27 och de senaste veckorna har gått så fort så jag har inte hängt med alls. Vips så var det vecka 25, 26 och nu 27. Måste bero på att jag har haft så mycket med körkortet så jag har inte hunnit tänka eller ens känna efter särskilt mycket, vilket har varit rätt skönt. Det var ett par veckor där vid kanske 24-25 som lillan var rätt lugn i magen. Inte så att jag var väldigt orolig för hon rörde sig ofta med väldigt svaga rörelser. Det berodde antagligen på att hon vänt sig och sparkade inåt mot ryggen eller så men man blir ju alltid lite nojig såklart.

Så det har varit lite skönt att de senaste veckorna har gått fort för då har jag sluppit sitta och känna efter varje dag och oroa mig. Nu har hon nog vänt sig igen för nu är sparkarna hårda. Men hon fortsätter med sitt aktiva rörelsemönster och det är skönt. Livlig liten dam :)

Vecka 27
Jag tycker inte att magen blivit något större alls de senaste veckorna. Kanske är det nu som min mage lugnar ner sin växtspurt. Det sägs ju att man kan få mage tidigare med andra barnet (vilket verkligen stämt in på mig) men att det ska lugna sig någon gång efter halvvägs och jag tror vi kommit dit nu för jag känner mig inte alls lika stor och klumpig längre i förhållande till att jag ändå är i vecka 27 nu.

Foglossningen är nästan som bortblåst (åtminstone de flesta dagar) och det är helt underbart. Jag förstår knappt vad det är som händer men jag njuter som bara den så länge det varar. Om kvällarna kan jag känna mig lite trött i ryggen, men det går över när Mio lagt sig och jag får vila i soffan en stund.

Viktmässigt har jag faktiskt inte vägt mig sedan barnmorskan och om jag ska vara ärlig så har jag ingen större lust att göra det heller, hehe, så nästa viktuppdatering får nog helt enkelt bli efter nästa bm besök om någon vecka.

Jag har inte riktigt kommit in i boastadiet än men det börjar så smått. Jag har börjat fundera lite mer ingående på vad jag vill köpa till lilla bebisen och det viktigaste av allt kanske är lite kläder eftersom jag fortfarande bara har köpt typ 2 plagg till henne. Ska bli så roligt att få shoppa loss lite söta bebissaker igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar