Hej

måndag 16 mars 2015

Vecka 22

Det känns som att det var länge sedan ni fick en veckouppdatering kring magen, stämmer det?

Idag är i alla fall sista dagen i v 22 så det passar ju bra att jag skriver lite om hur den här veckan har varit. Först och främst så har tiden börjat gå snabbt igen. Det känns verkligen skönt. Tycker både förra och denna veckan har gått jättefort. Det är ganska skönt att jag byter graviditetsvecka tidigt på veckan (tisdagar) för då har jag liksom något att se fram emot när helgerna tar slut. Det absolut bästa hade varit om jag bytte dag på måndagar, men tisdagar får helt enkelt gå ;) Med Mio bytte jag vecka på fredagar så där kan vi snacka om att jag längtade efter helgen extremt varje vecka.

Magen från idag
21+6
Den här veckan har hur som helst varit himla bra. Jag har använt mitt foglossningsbälte flitigt och det har verkligen gjort susen. Idag har jag inte gjort så jättemycket, bara varit hemma, och jag har inte haft på mig bältet alls och har inte känt av foglossningen alls heller. Men jag borde tänka på att ha det på mig mest hela tiden när jag bara är hemma, för bältet gör min kroppsform väldigt... ful.... så jag vill inte ha bältet på mig när vi är borta eller när jag ska vara fin :) Det sitter ju åt väldigt tajt och trycker verkligen ut ALLT som inte är slimmat om man säger så, hehe.

I övrigt finns det väl kanske inte så mycket att säga. Just nu är jag ju bara mitt i graviditeten. Det händer inte så mycket. Jag är fortfarande smidig och har bra med energi. Det känns nästan lite som att de kommande veckorna mest är onödiga, haha. Från och med vecka 30 ungefär börjar man ju närma sig slutet så då känns det som att det ofta finns mer att säga.

Kan ändå avsluta med att berätta att den här lilla bebisen är en livlig liten sak. Det rör på sig mest hela tiden tycker jag. Fantastiskt skönt att inte behöva oroa sig. Det vet jag att jag gjorde med Mio flera gånger för han var väldigt lugn i magen periodvis. Det hoppas jag slippa den här gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar