Hej

torsdag 26 mars 2015

Klädfråga

Det finns en sak som jag funderat på ett tag nu som jag måste få fråga er om. Det är det här med användandet av body. Hur länge har era barn gjort det?

Personligen tycker jag fortfarande att det är det smidigaste i klädväg. Alltså, body och byxa. Allt sitter på plats och magen blottas aldrig och blir kall om man busar omkring. Är vi utomhus och Mio har jacka på sig tycker jag att det är superbra med body under för då vet jag att han kan röra sig utan att det kommer in massa luft på mage/rygg.

Nackdelen är väl såklart att det är lite bökigare vid blöjbyten nu för tiden eftersom att han inte ääälskar att ligga på skötbordet. Men det går ju ändå rätt snabbt. En annan nackdel är väl det här med storlekarna. Mio använder storlek 86 och på vissa plagg (framförallt vissa Newbie) märker jag till och med att även 86 börjar bli lite litet. Och jag har haft lite svårt att hitta fina bodys till honom i storlek 86 och kan bara tänka mig att det kommer bli ännu svårare när vi behöver gå över till stl 92.

Till sommaren skippar vi nog bodys helt. Då är det såpass varmt att det helt enkelt blir för varmt. Förra sommaren använde vi mest tvådelat också för han blev helt enkelt för varm annars.

Jag tycker som sagt att det är svårt att hitta fina bodys i stl 86 så det känns som att vi mer och mer får gå över till tvådelat. Vår lille kille har blivit så stor. Jag vet ju att typ H&M har sina basic som går upp lite i storlekarna men det är ju tråkigt att alltid klä honom bara i basickläder. Jag kanske får leta vidare lite efter lite mer bodys som han kan ha nu under våren. Tipsa gärna om var ni köper bodys i större storlekar.

Långärmad body Blå
Lindex har lite fint. Får kanske gå dit och spana.

2 kommentarer:

  1. Vi sluta när zackarias började gå :) tyckte body då blev klumpigt och tröjor va lättare att dra på i farten ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har nog alltid haft tanken att vi ska sluta med body ungefär när Mio ska börja pottränas. Då känner jag att man måste kunna dra av byxorna snabbt och lätt bara. Men det finns ingen chans att han är redo för potträning än och vi tänker inte tvinga honom. Tänker att det nog blir lagom till sommaren då han ändå kan springa naken lite mer. Då kanske han faktiskt också är mer redo. Och tack vare att vi får en till bebis då så är Mattias hemma halva sommaren och då blir det också lättare att hjälpas åt med det där. Så jag tror kanske inte att det blir så mycket bodys efter sommaren. Men just nu är jag inte riktigt redo att släppa taget helt :)

      Radera