Hej

torsdag 7 augusti 2014

Invägning 1

Torsdag idag och eftersom jag skrev första inlägget om vikt förra torsdagen så tänkte jag att jag fortsätter och kör mitt veckoinlägg på just torsdagar.

Dagens vikt: 71.3 kg

Måste erkänna att det var en stor besvikelse att se att det inte hänt någonting sedan förra veckan. Möjligtvis att jag gått UPP något hg. Nu VET jag ju att det här inte är något onormalt eller helt ovanligt, men det känns inte mindre trist för det.

Jag har verkligen gjort en förändring på både kost och motion. Äter, vad jag skulle kalla, en hälsosam och varierad kost. Inget sött och sådär, mycket sallad, men heller inte överdrivet. Skulle jag vilja ha pizza någon gång kommer jag äta det också. Känner att det får vara en kost man faktiskt kan stå ut med. Men som sagt, i regel en bra kost, hemlagat osv.

Jag promenerar varje förmiddag i ca 2 h. Brukar passa på när Mio har sin förmiddagsvila så det fungerar superbra. Sedan kör jag ett svettigt träningspass i vardagsrummet på eftermiddagen mellan 30-45 minuter. Detta gör jag måndag-fredag. Lördagar beror väl lite på vad man sysslar med med i lördags blev det både löptur och riktigt lång promenad på typ 17 km. På söndagar vilar jag kroppen, en lugnare promenad brukar jag dock ta. Vissa kvällar tar jag även en löptur efter middagen.

Med tanke på att jag är hemma själv hela dagarna med lilleman så känner jag inte att jag kan göra så mycket mer. Jag optimerar min tid och rör mig allt jag hinner och äter bra. Så det klart att det svider lite att det inte hänt NÅGONTING på vågen.

Men även om vågen inte visar någon skillnad så tycker jag ändå att jag känner skillnad på kroppen. Jag känner mig lite "tajtare" om man nu kan uttrycka det så? Kom på att jag borde ha mätt mig förra veckan för att även kunna hålla koll rent måttmässigt, men nu hittar jag inte måttbandet så jag får mäta så fort jag hittar det.

I alla fall. Här kommer dagens bilder. Tänker att jag kör på samma kläder varje vecka så kan man lättare se skillnaden.




1 kommentar:

  1. Jag lät min man ta kort på mig i underkläder framifrån, bakifrån och från sidan varje månad. När jag kände det som att inget hände tittade jag på bilderna och såg bevis på att rumpan var snyggare, magen fastare osv även om vågen visade samma. Ett litet tips bara :)

    SvaraRadera