Hej

onsdag 28 maj 2014

Om att fälla hår

Hjälp! Jag hade ju hört att man kunde tappa lite hår när man ammade. Men inte trodde jag väl att halva burret skulle försvinna? Jag har tjockt hår så jag tänkte att det kanske till och med kunde vara bra att tunna ut det lite, men det jag har "drabbats" av är ju extremt, kanske vanligt? men ändå extremt.

Det började när lilla M blev ungefär 3 månader och sedan dess har det bara fortsatt. Varje gånf jag tar i håret så tappar jag MASSA, När borstar igenom det är hela borsten helt full efter bara en gång och vi ska inte ens tala om hur mycket jag tappar när jag duschar. Det blir stopp i avloppet varje gång.

I början var jag mest faschinerad men nu har jag verkligen partier i håret där jag knappt har något hår alls. När jag sätter upp håret får jag försöka att täcka de kala fläckarna med håret som finns runt omkring. Okej, jag är inte särskilt ytligt, men skallig hae jag ändå inte planerat att bli :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar