Hej

måndag 2 december 2013

Barnmorskebesök

Idag var det dags att åka till barnmorskan igen. Kan hända att det var sista gången där idag (hoppas på det i alla fall).

Mina järnvärden  hade stigit fint så det verkar som att medicinen bitit bra vilket kändes skönt. Men jag skulle ändå fortsätta med tabletterna för att boosta upp mig lite extra inför förlossningen.

Magen hade växt med 1 cm och hör och häpna men min lilla fina bebis är nu FIXERAD. Jag hade ju börjat tvivla på att det skulle ske eftersom jag tycker att jag haft den känslan i typ 6 veckor nu men inget hänt, ja fram tills nu då för nu verkar allt borrande ha gjort sitt och det känns ju bra :)

Innan jag skulle gå sa jag "Ja, men då ses vi nästa vecka då" varpå hon svarade "Ja, det är inte så säkert det". Den kommentaren fick mitt hjärta att hoppa ett litet skutt och det kändes så bra när hon sa det. Jag hoppas ju såklart att det här var mitt sista besök och att jag slipper gå dit nästa vecka men vi får helt enkelt vänta och se hur det blir :)

4 kommentarer:

  1. Ja, det var nog antagligen mej du såg då för jag var och handlade julklappar. Märkte dock inte någon som stirrade på mej obehagligt länge haha. Du får gärna säga hej om du ser mej igen :) Det skulle inte vara konstigt utan bara trevligt :)
    Vad kul att höra att du gillar min blogg och att du lämnade en kommentar för nu får jag ju chans att läsa lite i din blogg. Vad spännande att ha så nära till förlossningen. Själv har jag 50 dagar kvar :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen en märklig känsla det där, att ha läst om någons liv en längre tid. Då känns det ju lite som att man känner dig, samtidigt har du ingen aning om vem jag är. Ja, det kändes hur som helst himla märkligt att se en person man bara följt via internet, men det var lite roligt också. Och vilken tur att du inte kände dig uttittad för det hade ju känts himla läskigt :)

      Ja, det känns jättespännande och skönt att den här graviditeten är över vilken dag som helst. Ska bli så otroligt mysigt att möta sin lilla bebis för första gången :) Och jag är säker på att dina 50 dagar går snabbt också, jag tyckte t.o.m de sista 100 dagarna gick fort.

      Radera
  2. åååå väntar med spänning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag också. Kan det inte sätta igång snart? Börjar ju bli otålig :)

      Radera