Hej

tisdag 12 november 2013

Sjukgymnasten

Idag var jag hos sjukgymnasten. Den här tiden bokade jag ju när jag hade som mest ont för ett par veckor sedan och sedan dess har det ju blivit så mycket bättre så det kändes nästan lite löjligt att komma dit idag och "klaga" på ont i bäckenet vilket inte är konstigt alls de sista veckorna av graviditeten. Men jag hade ju ändå bokat en tid så då kunde jag ju lika väl gå kände jag och kanske få lite tips.

Hur som helst så var hon jättetrevlig och förklarade att det inte alls var ovanligt att det blev bättre med foglossningen på slutet när barnet sjunkit ner lite och på så vis stabiliserar. Så tack lille vän för att du är snäll mot mamma och ligger hyfsat långt ner :)

Hon berättade också att  just den typ av bäckensmärta som jag har (i ljumskarna typ) är väldigt graviditetsrelaterad och är den snällaste på så vis att den i princip alltid försvinner i samband med att graviditeten är över. Så skönt att höra!!

Hon visade mig lite övningar som kan vara bra och sköna att göra nu de här veckorna som är kvar och även lite övningar för rygg, nacke och armar sedan när lillen är född.

Jag är glad att jag gick trots allt för det var sköna övningar och det är alltid bra att stärka muskulaturen lite och så har jag nu dessutom lite övningar jag kan använda till nästa graviditet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar