Hej

söndag 3 november 2013

Mardröm

Ja, som sagt, det känns att det verkligen börjar närma sig nu.

I natt var nog första gången som jag drömde om förlossningen och hur det skulle bli efter. Jag vet att Mattias har drömt några gånger om att vi fött under natten men jag tror faktiskt inte jag gjort det förrän i natt, i alla fall inte såhär verkligt.

hur som helst var det verkligen inte rolig dröm. Inte för att det var en hemsk förlossning, den gick nog jättebra tror jag. Men det var allt det där efteråt som gjorde att det blev en liten mardröm av det hela och jag vaknade upp helt svettig och ledsen.

Jag drömde nämligen att jag verkligen inte kunde ta hand om bebisen. För det första föddes han och såg inte riktigt ut som jag förväntade mig, så jag skulle lägga ut en bild på honom på instagram men skämdes så jag la bara ut en bild på hans små fötter. Han såg ut som en rynkig liten gubbe och hade verkligen inte drag från varken mig eller Mattias (okej, jag är väl medveten om att det antagligen är så han kommer se ut på riktigt när han föds, ha ha, men det var så hemskt i drömmen på något vis). Så ja, det första var helt enkelt att jag skämdes för att jag fått en så ful bebis.

Sedan drömde jag att jag skulle amma honom vilket gick jättebra men tydligen var det någon som sa åt mig att pumpa också så det gjorde jag, vilket också gick jättebra. Jag fyllde en hel stor flaska på bara 5 minuter (önsketänkande?). Men sedan kom bakslaget då jag skulle ge honom ur flaskan vi hade, det visade sig att nappen till flaskan var för stor och det var många blickar jag fick mot mig. Jag kände mig jättedålig som mamma som inte ens hade rätt nappstorlek till min bebis så han kunde få mat.

Efter det skulle han sova och då kom jag ju på att vi inte hade någon säng till honom. Så jag blev helt förtvivlad och undrade om han inte kunde sova i vagnen den här natten eftersom det var det enda vi hade och det gick bra så han somnade gott trots att vi inte hade någon säng till stackaren.

Men sedan vaknade han och det var dags för blöjbyte och jag vet inte riktigt vad pojken hade fått i sig men av innehåller i blöjan att döma var det samma köttgryta som jag åt igår till middag. ha ha! Det låg verkligen hela stora bitar av lök, morot och kött i blöjan och det var MYCKET. För att vara helt ärlig så var det bajs precis överallt och jag lyckades kleta ner hela sängen och mer därtill med den här överfyllda blöjan.

Tillslut kände jag mig så uppgiven så jag bara satte mig ner och grät för att jag verkligen kände att jag hade noll koll på hur man tar hand om en bebis. Och ungefär där vaknade jag, tack och lov!!!

Det låter kanske lite fjantigt men det var verkligen en jättejobbig dröm. Just nu känns det ju liksom som det värsta i världen, att inte kunna ta hand om sitt eget lilla barn. Jag visste varken hur man skulle ta i barnet eller byta en liten blöja.

Jag är så hemskt glad för att det här bara var en dröm och för att BB-tiden förhoppningsvis blir något mer angenäm än såhär. En god sak som jag tar med mig från drömmen är i alla fall kärleken som jag kände för min lilla bebis. Trots att han var ful så älskade jag honom och var så stor över att få ringa familj och vänner och berätta att han nu var HÄR! Det blir en glädjens dag när det väl är dags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar