Hej

måndag 28 oktober 2013

Vecka 34

Förlåt kära ni för mina otäta inlägg men som vanligt under helgen när Mattias är ledig så har jag helt enkelt annat för mig än att sitta vid datorn. Så den här veckouppdateringen blir väldigt sen, är ju redan halvvägs in i vecka 35, men då kan det gå ibland :)

Nattsömnen har varit bättre och jag har nog inte behövt gå på toaletten en enda gång under natten. Så fruktansvärt skönt även om jag vaknar några gånger i alla fall då jag behöver vända mig. Konstigt egentligen det där med blåsan. Jag tänkte ju att det skulle bli värre och värre hela tiden med kisseriet men det känns som att det var en peak för några veckor sedan och nu blir det bättre och bättre. Även dagtid klarar jag mig flera timmar utan att gå på toaletten, känns ungefär som innan jag var gravid.

Den här veckan har i övrigt varit en väldigt jobbig vecka p.g.a alla smärtor i bäckenet. Vissa dagar har jag verkligen bara fått sitta/ligga ner för att det gjort FÖR ont att röra sig. Det är jättesvårt att beskriva smärtan men det gör så ont så man liksom till varje pris undviker de rörelser som gör ont.

Ringde till 2 sjukgymnaster som har hand om graviditetsrelaterade smärtor och jag blev SÅ ledsen när ingen utan de hade en tid tidigare än 12 november. När varje dag känns som en plåga så är 3 veckor en hel eeeevighet. Då är jag redan en bra bit in i vecka 37 och det är nästan så att det känns meningslöst så sent, bebisen kan ju komma när som helst. Å andra sidan kan det ju ändå dröja ytterligare 5 veckor om jag har riktig otur, så det är väl ändå bra att gå dit antar jag!

Vikten har jag inte vågar kolla de senaste veckorna så den uppdateringen hoppas vi den här veckan också. Tänkte försöka kolla till nästa vecka men jag måste ha gått upp en bra bit över 10 kg nu. Det känns som att kilona har rusat iväg här på slutet, men äh, det är okej!

2 kommentarer:

  1. Jag hade foglossning och var hos sjukgymnast. Fick ett bälte som jag inte tyckte hjälpte alls. Fick också tipset att gå som om jag hade en väldigt tajt kjol på mig. Alltså små steg och fötterna tätt ihop. Om du har ont när du sitter så är det skönt att sitta i en badring eller amningskudde :) och bry dig inte om vikten så länge du vet att du äter normalt. Från vecka 30 gick jag upp ett kilo i veckan! Slutade på + 21 kg vilket jag inte alls hade räknat med. Nu när Anton är 5 månader har jag gått ner 16 och tror att resten försvinner nog också så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt för tipset om att sitta på amningskudden, det ska jag definitivt prova. Och tack också för peppningen angående vikten. Jag har ökat ca 0,5 kg per vecka sedan kanske v 25 eller något, men nu de senaste 2-3 veckorna tror jag nästan jag gått upp 1 kg/v. Men jag försöker verkligen att inte oroa mig. Förr eller senare ramlar väl kilona av, även om man så måste kämpa lite för det.

      Radera