Hej

torsdag 17 oktober 2013

Vecka 33

Dags för ny veckouppdatering. TACK och lov kan jag meddela att den här veckan varit bättre än förra. Jag bestämde mig för att inte sova mitt på dagen utan helt enkelt försöka att trötta ut mig så att jag var helt slut om kvällarna. Jag bestämde också att jag inte fick gå och lägga mig för tidigt utan jag skulle försöka vara uppe till 23tiden i alla fall och heller inte sova för länge om morgnarna utan vid kl 9 ska jag senast vakna.

Det har varit tufft för jag får ofta dippar mitt på dagen och jag är extremt trött om kvällarna men jag måste ändå säga att det hjälpt att vara ståndaktig. Jag har svårt att hålla mig vaken innan det är läggdags vilket gör att jag ganska smärtfritt somnar och sover hyfsat gott om natten.

Det är otroligt vilken skillnad det gör. Jag blir mindre grinig och orkar så mycket mer. Har större lust att göra roliga saker och det känns helt enkelt lite som att jag fått mitt vanliga liv tillbaka. Hoppas nu bara jag kan fortsätta såhär ett par veckor till.

Annars är väl det största den här veckan att jag börjat få rejäl foglossning. Det känns nästan som att det blir värre för var dag. Att gå längre stunder funkar helt enkelt inte längre. Eller det är lite dumt för jag kan luras av att jag orkar just för stunden men sedan någon/några timmar senare gör det så ont i hela bäckenet så jag knappt kan röra mig alls. Men fortfarande är jag glad att jag inte har den värsta sorten. Jag sitter ju åtminstone inte i rullstol än ;)Ska ringa till en sjukgymnast i nästa vecka som förhoppningsvis kan hjälpa mig lite.

Lille bebis väger drygt 2 kg nu och det känns att han börjar bli stor. Min mage har blivit himla stor om jag jämför med bilder från ett par veckor tillbaka i tiden. Och vad jag har förstått det så växer allt som mest just nu och några veckor framöver. Ska bli spännande att se hur stor min mage hinner bli innan det är dags.

Viktmässigt har jag nog ökat runt 10 kg nu. Har inga exakta siffror för när jag vägde mig hos barnmorskan här om dagen så hade jag både kläder och tunga stövlar på mig plus att jag nyss ätit frukost innan, så det är ganska svårt att veta hur mycket man borde dra av i vikt. Men som sagt, runt 10 kg tror jag.

Just det ja, förvärkar har jag börjat få också. Jag har ju haft som lätt mensvärk lite från och till under veckan och barnmorskan sa att det var förvärkar (eller växtvärk, det är lite svårt att säga) men jag känner ju hur bebisens huvud borrar ner sig lite då och då i bäckenet så jag tror nog det kan vara lite förvärkar också. Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar