Hej

torsdag 19 september 2013

Vecka 29

Nu blir det en till veckouppdatering igen men jag vill ju inte falla efter varje vecka så ni får stå ut med detta :)

Alltså sista dagen i vecka 29 idag. Det känns galet när jag tänker på att jag är i vecka 30 imorgon. Nu börjar det verkligen närma sig. Det är liksom sluttampen kvar på något vis. Även om 10 veckor såklart ändå är ett tag, så går det fort och i ärlighetens namn så vet man ju aldrig riktigt när bebis bestämmer sig för att komma ut.

Den här veckan har jag mått mycket bättre än förra. Jag känner verkligen vilken stor skillnad det gjort att jag inte jobbar längre. Helgen och början av veckan gick ut på att på något vis försöka ta igenom förlorad sömn och jag tror faktiskt att jag lyckades. Nu unnar jag mig dessutom sömn när jag känner att jag är trött. Spelar ingen roll om det är kl 11 på förmiddagen eller kl 16 på eftermiddagen, vill jag sova så passar jag på att göra det. Sover bättre på nätterna gör jag också trots att jag ofta behöver kliva upp några gånger och kissa. Tror att jag sover så bra nu beror på att jag vet att jag inte behöver gå upp tidigt på morgonen. Har unnat mig härliga sovmorgnar till kl 10-11 nu i veckan vilket i princip är rekord för mig som normalt har svårt att sova till längre än kl 9. Men jag njuter.

Så smått börjar vi komma i ordning lite här hemma och jag börjar väl mer och mer inse att hemmet faktiskt snart kommer att delas av ytterligare en medlem. Skötbord köptes i veckan och nu ska vi bara hämta hem sängen också innan alla de stora sakerna är på plats!

I övrigt så har den här veckan varit lugn, ja såklart förutom att jag var jätteorolig och fick komma in en extra gång till barnmorskan och lyssna på hjärtljuden. Sedan dess har det dock varit full aktivitet i magen varje dag så det var precis som att han förstod att det nog var bäst att böka runt lite varje dag för att inte skrämma mamma och pappa :)

Har stadigt gått upp 0,5 kg till den här veckan och ligger nu alltså på +7,5 kg från inskrivningen. Det börjar så smått närma sig 10 kg och jag undrar var det kommer sluta. Om det fortsätter i den här takten så landar det väl på 12-13 kg så det känns ju väldigt okej. Eller så blir jag en sådan som lägger på mig massa vätska på slutet så jag kommer upp till 20 kg ;) Vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar