Hej

torsdag 19 september 2013

Mammakläder sökes

Jag började med mammakläder rätt tidigt, eller mammabyxor rättare sagt. Hade ju från förra graviditeten och såg ingen mening med att trycka ner mig i trånga jeans när jag inte var tvungen :)

Första mammatröjan köptes runt v 20 och sedan ett par veckor tillbaka använder jag i princip bara mammakläder rakt igenom. Vissa koftor och liknande funkar fortfarande men det mesta fick helt enkelt för ful passform.

Nu har jag också insett att hela min kropp förändrats rätt mycket och att inte ens mina mammakläder sitter snyggt alla gånger. Det är som att alla mina extrakilon (förutom de som sitter på magen) har satt sig på rygg/rumpa. Ryggen har liksom blivit konstigt mjuk och bred på något vis och rumpan vet jag inte riktigt vilken form den fått? Lång, bred och platt? ha ha! Det ser jätteknepigt ut och vips så har jag typ 4 bilringar på ryggen/rumpan.

Så, nu känner jag lite småpanik över att hitta nya kläder igen. Har nog handlat upp det mesta på H&M som jag gillar och jag har inte direkt hittat många andra butiker som säljer mammakläder till drägliga priser. För det måste vara hyfsat billigt eftersom jag ändå bara kommer kunna använda de i 2-3 månader.

Så har ni tips på butiker i Göteborg eller nätbutiker som säljer mammakläder? Tips mottages tacksamt :)

4 kommentarer:

  1. Mitt tips är att inte köpa för mycket, och i så fall försöka hitta sådant som även går att amma i. Nelly.se har en del fina grejer. Boobdesign.se har massa bra, men är ganska dyrt. Har man tur kan de ha bra saker på rea. Kanske jollyroom har?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset :) Ska försöka tänka på att inte köpa fööör mycket. Men samtidigt måste jag köpa lite nytt för jag vägrar gå i samma 5 tröjor i 10 veckor till ;)

      Radera