Hej

måndag 30 september 2013

Skötväska

Jag kom på att jag behöver en skötväska. Eller tja, i praktiken kan man väl använda vilken väska som helst bara den är smidig att få med och fyller de funktioner man vill ha?

Egentligen har jag inga speciella krav men några olika fack är väl bra så inte allt bara trycks ner huller om buller. Det är ju jättebra exempelvis om det finns ett fack så jag kan lägga ner nycklar och mobil så man slipper släpa på flera väskor.

Vad har ni för skötväska och vad tycker ni om den?

8 kommentarer:

  1. Heej! :) idenfoors från familjeliv här, jag köpte en jättebra Skötväska som heter Ryco Deluxe Messenger.
    Det är en rymlig skötväska med inbyggt kylfack för flaska. Den är svart neutral och otroligt mycket fack för praktisk förvaring! Älskar den <3

    - Skötbädd sitter fast på baksidan
    - Rejält lock med magneter
    - Mobilficka på sidan
    - Inbyggt kylfack
    - Två dragkedjeförsedda fack
    - Flera fickor
    - Mått 30 x 40 cm
    Pris: Ca 400 kr, men köpte min för 299 kr. Så man kan hitta fynd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för tipset. ska kolla in väskan :)
      Och även om den kostar 400 kr så är den ju inte alls dyr i jämförelse med alla väskor som kostar runt tusenlappen, vilket jag varken har råd eller lust att lägga på en väska som ska förvara blöjor ;)

      Radera
  2. Jag hade en skötväska från Elodie Details som jag älskade, gick ner hur mycket som helst och den var väldigt snygg. Numera behöver jag inte ha med lika mycket så nu har Rex en liten ryggsäck och jag har handväska igen, skönt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, gulligt med en liten ryggsäck till Rex. Kan se det framför mig :)

      Ska spana in den väskan också. Alltid kul att höra lite vad andra har för det finns ju som vanligt 1000 alternativ bland babyartiklar. Hade ibland varit skönare om det bara fanns 5 stycken att välja mellan ;)

      Radera
    2. Apropå att allt är så dyrt så fyndade jag min skötväska billigt på Tradera, tror jag betalade 200 istället för 1000 som den kostar ny :)

      Radera
    3. Ja, det är smart att köpa begagnat. Bara jobbigt om man är lite lat för man måste vara lite mer ihärdig för att hitta det man gillar. Men när man väl lyckas fynda så är det ju så värt det :)

      Radera
  3. Kolla på Stadium, där finns det en väska för 99kr som fungerar att ha som skötväska. Har själv haft en sådan och vet flera andra som också har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Ska absolut kolla :)

      Radera