Hej

tisdag 17 september 2013

Lyssnade på mina instinkter...

... som tack och lov var felaktiga :)

Jag ringde i morse till barnmorskan och berättade läget och jag fick en tid till henne 2 timmar senare. Så jag gjorde mig i ordning och åkte in till stan. Lyssnade direkt på hjärtljuden som var finfina med 148 slag/min. Givetvis blev det väldans liv i magen också och det sparkades hejvilt både åt höger och vänster när vi lyssnade. Så typiskt va?

Sedan steg hjärtljuden lite väääl högt så barnmorskan såg lite bekymrad ut och sa att nu tyckte hon nog att han blev lite väl glad, men ett par sekunder senare så hörde vi hur ljuden sjönk igen och allt var bra.

Besöket tog bara 5 minuter men det lugnade mig mycket. Hon sa att det var jättebra att jag ändå reagerat på att något känts annorlunda och faktiskt kommit in. Blev jag orolig igen var jag välkommen tillbaka.

Så skönt att höra att allt är väl där inne. Tydligen har jag bara en trött liten bebis som sover mycket. Och störd gillar han inte att bli för så sparkas han ordentligt :)

2 kommentarer:

  1. Man ska definitivt kolla upp det, finns ingen anledning att gå och oroa sig. Skönt att allt var bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä precis. Nu kommer jag nog känna mig lugn fram till nästa besök på måndag :)

      Radera