Hej

tisdag 17 september 2013

Hur mår du egentligen?

Jag funderar starkt på att ringa min BM idag och försöka komma in och få lyssna lite på hjärtslagen för jag börjar seriöst bli orolig att något inte står helt rätt till. Det är ju såklart svårt att veta hur befogad ens oro är när man inte varit såhär gravid förut och inte vet hur mycket variation som är normalt och inte. Men som jag skrivit tidigare så har bebisen varit ganska lugn i kanske 2 veckor. Jag känner absolut rörelser många många gånger/dag men det är liksom bara en eller kanske max 5 sparkar åt gången och sedan helt lugnt igen. Bökar omkring där inne gör han inte heller direkt utan det är en liten kick och sedan lugnt ett tag för att sedan kicka en gång igen osv.

I natt var det väldigt lugnt i magen och han brukar alltid komma igång när jag lägger mig på sidan men det var helt lugnt i magen. Detsamma gällde i morse när jag la mig på sidan. Bara en kick och inte mer.

Tvingade Mattias att lyssna lite på magen och visst hördes små hjärtslag. Vi försökte klocka och fick det till runt 130 slag/minut vilket ju är normalt. Men ändå. Jag är orolig för att jag tycker helt enkelt det rör sig för lite där inne. Kanske överdriver jag och nojar helt i onödan, men jag gillar inte känslan jag har inom mig just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar