Hej

fredag 2 augusti 2013

Vecka 22

Åter igen tillbaka på bloggen efter en hektisk arbetsvecka. Ju längre tiden går desto mer inser jag hur extremt mycket jag längtar efter att få sluta upp med den här stressen kring att vakna tidigt gå till jobbet, komma hem sent, jobba helger och högtider osv. Finns nog inget som jag kommer sakna så lite när jag är mammaledig som att jobba, faktiskt!

Den här veckan har lille busen i magen verkligen gjort sig påmind. Det sparkas för fullt där inne och han gör säkerligen kullerbyttor hela tiden. I övrigt är det inte så himla mycket nytt, precis som det varit under de senaste veckorna med andra ord. Men idag fick jag någon märklig smärta på höger sida, vid revbenen fast liksom inuti. Vet inte hur jag ska förklara det men det var ihållande och jag vek mig dubbel och försökte bara andas. Det gick väl över efter någon minut och kom sedan tillbaka en gång till ett par minuter senare för att sedan försvinna för gått.

Ibland har man ju hugg osv lite varstans i kroppen men jag undrade om det kanske möjligtvis var något organ som rörde på sig? Det kan ju göra väldans ont kan jag tänka mig.

För övrigt tycker jag magen inte växt så mycket den här veckan. Det var som att den hade en riktig växtspurt ett tag men nu verkar den vara nöjd. Antagligen har jag fel, för folk brukar säga varje gång vi ses hur mycket jag växt, men jag tycker ändå att magen stått rätt still den här veckan. Det gör mig dock inte så himla mycket, för jag har känt mig en smula nervös över hur extremt stor jag kommer bli på slutet om magen fortsätter växa i denna rasande fart. Nu syns det ju ändå att jag är gravid tycker jag så jag är nöjd :)

Ställde mig på vågen i morse och väger nu +2,6 kg från inskrivningen. Det känns lagom i nuläget.

En sak till förresten... Jag har börjat få en stark längtan efter att boa. Så roligt, visste inte att den dagen skulle komma så snart men jag längtar jääättemycket. Just nu har vi inte riktigt möjlighet till att köpa in/låna hem möbler osv, platsbrist ni vet. Så vi får se om vi äntligen kan lyckas få en ny lägenhet snart med lite extraytor eller om vi helt enkelt kommer behöva röja undan här hemma ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar