Hej

tisdag 30 juli 2013

Firande

Igår fick vi den goda nyheten att Mattias har fått jobb och idag började han. Snabba puckar verkligen men ÅH vilken välsignelse. Jag har så smått börjat känna mig stressad över att jag kanske inte kan jobba så länge till och då osäkerheten i att inte ha en stadig inkomst. Att leva på en full lön funkar helt okej för oss, men att bara leva på knappt 80% av en full lön på tre personer och en katt är väl kanske lite väl saftigt, även för oss.

Så, igår kändes det som fest här hemma när vi båda gick runt på moln och gladde oss över att framtiden ändå ser ljus ut och att våra drömmar inför den kommande framtiden kanske inte är så långt borta trots allt. Visst är det underbart när saker och ting bara löser sig sådär perfekt? :)

Detta firade vi med att åka och köpa lite gravidkläder till mig (haha, logiskt va. Han får ett jobb och JAG får kläder?). Nä, men faktiskt hade vi bestämt det redan innan att vi skulle handla nya tröjor till mig för var eviga dag är jag lika frustrerad när jag öppnar byrålådan och inser att kläderna bara halkar längre och längre upp på magen. Ingenting har suttit bra på sistone och det blir bara märkliga streck på magen av sömmar som sitter fel osv.

Jag vet att jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan att jag tyckte att riktiga gravidtröjor var för mycket för min lilla mage. Men nu förstår jag inte att jag inte tog tag i detta och skaffade tröjor tidigare. Jag ääälskar att sömmarna äntligen sitter där de ska och att jag slipper ha dubbla lager för att det ska täcka hela magen och dessutom blir det ju en lite finare form på magen för att tröjan sitter åt där den ska så att säga.

Jag kommer älska dig så mycket
Med det sagt ska jag ta och packa ner alla mina tröjor som inte längre passar. Mer plats i byrån för nya kläder och så härligt att bara kunna ta upp vad som helst och veta att det sitter bra.

Handlade mestadels på mig basplagg nu vilket kanske är mindre roligt men det får duga så länge. Om ett tag utökar jag väl min garderob ytterligare med mer underbara gravidplagg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar