Hej

onsdag 21 augusti 2013

Ryggont

I ett par dagar har jag nu haft riktigt ont i ryggen. Det märkliga är väl att det i princip bara sitter på ena sidan. Vid svanken på vänstersidan är det. Spelar ingen roll om jag sitter, ligger, står eller går. Det värker riktigt illa och jag vet inte vad det beror på. Antar att det är graviditetsrelaterat men vill väl egentligen varken tänka eller tro det. Det innebär att det bara har börjat och kommer bli värre och värre fram till slutet, vilket ändå är flera månader bort.

Igår när jag vaknade och skulle stödja på vänsterbenet så var jag nära att ramla ihop för jag fick så ont så det inte gick att stödja på. Men det är som sagt inte benet som gör ont utan ryggen. Om jag ska beskriva det så är det som om jag har en kota som gått av och putar ut. Ha ha, vad hemskt det låter. Men typ så känns det, fast såklart inte ändå för då hade jag väl svimmat av i smärtor.

Ska ta upp detta med barnmorskan på fredag. Men kan det vara foglossning tro?
Jag hoppas det finns något att göra åt saken. Försöker att inte sitta stilla för mycket för att hålla lederna mjuka, men jag vet inte om det hjälper eller gör saken värre faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar