Hej

torsdag 18 juli 2013

Vecka 20

Som vanligt när jag jobbar väldigt intensivt får bloggen ligga lite på hyllan. Har varit galet trött den här veckan vilket inte är jättekonstigt då jag dels sovit lite men också ätit dålig kost. Såhär efter halva graviditeten kanske det börjar bli dags att börja äta järntabletter? Vi får väl se vad barnmorskan säger på mitt nästa besök i början av augusti.

Ja kära vänner, Den här veckan har varit lugn. Eller rättare sagt. Jag har inte direkt hunnit med att reflektera över särskilt mycket. Det har flutit på som vanligt och det har varit rätt skönt att för en gång skull inte behöva tänka så mycket.

Var ju lite orolig över att det var lite buffar men sedan jag skrev det inlägget tycker jag att jag känner massa varje dag. Fortfarande mest när jag ligger ner på rygg såklart, men även när jag sitter eller bara står ibland. Känns väldigt skönt att det nu hållit på att buffa varje dag. Känner mig således inte orolig för 5 öre (just nu).

Glömde ta vikten i morse och med en nyss intagen McDonalds meny i magen känns det lite meningslöst att ställa mig nu. Får väl hoppa det denna veckan. Men jag tror väl inte det hänt sådär jättemycket sedan sist. Gått upp lite antar jag!

Jag och magen har solat för första gången nu i veckan också. Och vilket liv det blev i magen. Antar att han reagerade på ljuset (trots att jag faktiskt hade baddräkt) och ville vända sig bort från det. Han verkar då inte ha ärvt mina brasilianska gener när det kommer till att vistas i sol ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar