Hej

söndag 14 juli 2013

Buffar

Nu kommer jag tjata lite om buffar/sparkar igen.

Jag vet väl att det egentligen är helt onödigt att jag oroar mig, särskilt nu när vi var på ultraljud för bara några dagar sedan och allt såg finfint ut. Men jag kan inte förneka att mina buffar verkligen är oregelbundna. Det kan gå flera dagar där det buffar och har sig flera gånger/dag. Det kan komma när jag sitter, går eller ligger. Sedan kan det gå lika många dagar när jag knappt känner något alls. Kanske en liten buff/dag och inte ens då kan jag vara helt säker eftersom att det bara kommer en liten och sedan inget mer.

Visst vet jag att det finns gott om plats i magen och om min moderkaka nu ligger i framvägg kanske det också gör sitt. Bebisen ligger väl inåt mot ryggen och kickar. Men jag gillar helt enkelt inte när det går för lång tid och när jag inte känner ett dyft även om jag ligger ner på rygg och buffar lite på magen.

Jag trodde verkligen att det bara skulle bli mer och mer från att jag började känna mer ordentligt för ett par veckor sedan. Men icke. Tycker det kommer och går väldans mycket. Blir såklart nojig som alltid. Ingenting får ju hända vår lilla kille nu!

Hur ofta känner/kände ni av era bebisar i magen runt v 20? Kunde det gå flera dagar emellan rörelser för er också?

2 kommentarer:

  1. åå den där oron känner jag igen började inte känna regelbundet fören i v 25 tror jag. Tyvärr kommer inte den där oron gå över, ibland ligger bäbisen konstigt eller har en lång sovmorgon. Försök slappna av på förlossningen säger de att de är först i v 26 man ska känna rörelser dagligen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst oroar man sig i tid och otid. Dock var det i onödan för min del för igårkväll sparkade han som en liten tok :)

      Radera