Hej

lördag 13 juli 2013

Vecka 19

Tänka sig att hela vecka 19 redan har passerat. Den här veckan har ju såklart varit väldigt speciell för vi har fått reda på att vi väntar en frisk liten gosse. Vad mer kan man önska sig? Inte mycket! Det har mer och mer börjat sjunka in nu att det blir en liten son som kommer till oss i slutet av året och det känns ju så himla roligt och underbart.

Vecka 19+1
Vi har ju haft rätt svårt med killnamn och har liksom lagt det lite på hyllan men nu spånar vi nästan varje dag för att komma på ett/några namn som kan tänkas passa vår lille prins.

Jag mår bättre och bättre för varje vecka känns det som. Jag är ofta väldigt pigg och jag känner mig lätt och smidig. Illamåendet är så gott som ett minne blott och jag sover dessutom för det mesta väldigt bra då jag numera slipper springa upp på natten och kissa. Det enda är väl egentligen att jag snabbare kan känna av ryggen och fötterna om jag är ute och strosar ett tag. Behöver sitta ner mer.

Lille killen sparkar och har sig för det mesta. Eller nåja, det kan allt gå flera timmar utan att jag känner något men jag skulle nog ändå påstå att jag känner lite varje dag nu. Oftast några olika gånger per dag faktiskt. Känns så mysigt och skönt. Men väntar ännu på en riktig megakick så att Mattias kan känna också. Än har han inte känt någonting.

I övrigt så tycker jag mig vara hungrig för det mesta. Kan äta nästan jämt med god aptit. Känner stort sug efter frukt, juice eller läsk. Liksom svalkande saker i munnen med lite sådär sötaktik karaktär. Choklad som alltid varit min stora njutning tidigare går numera helt bort. Har nog knappt ätit en enda bit sedan jag blev gravid och än lockar det inte alls. Konstigt det där.

Min vikt kilar nu stadigt uppåt även om det går ganska sakta. Lagom takt skulle jag nog ifs säga. Nu ligger jag på +0,6 kg så än så länge är det väl bara bebis, moderkaka osv som jag lagt på mig. Men de där extrakilona kommer nog så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar