Hej

tisdag 23 juli 2013

Jobba jobba jobba

Ja, min vardag fylls numera av ständigt jobb. De få lediga dagar jag faktiskt får spenderas som vanligt inte vid datorn. Absolut inte om det är så strålande varmt och soligt som det varit de senaste veckorna.

Men appropå jobb så känns det ändå okej. Det har ju faktiskt börjat gå upp för mig nu att jag ska bli mamma om några få månader. Lille killen där inne buffar omkring ordentligt nu och jag brukar känna av honom flera gånger per dag. Men det känns fortfarande lite lustigt. Väldigt dovt eller långt borta på något vis. Antar att det beror på moderkakan som ligger i vägen.

Har börjat fundera mer och mer på den kommande ledigheten som kommer med bebis och jag får väl skriva en enskilt inlägg om det men jag hade en snabb fråga som jag tänkte basunera ut här och nu.

Jag är ingen expert ännu på alla små detaljer kring föräldraförsäkring och jag tycker mig både läsa och höra lite olika bud hela tiden. Jag var ju sjukskriven i ca 1½ månad där i början av graviditeten när jag mådde så väldans illa. Min fråga är om min SGI påverkas av det? Jag har för övrigt en fast heltidsanställning om det nu har betydelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar