Hej

måndag 8 juli 2013

3 dagar kvar till RUL

Bara 3 dagar kvar nu tills vi får veta hur allt står till där inne och kanske vet det är som bor där inne. Har nog sagt det ett par gånger att jag hela tiden har tänkt att det är en tjej men jag måste nog medge att just nu är jag inte lika säker på den saken. I början tyckte jag att mycket var så lika just med illamåendet och hur allt kändes i magen osv. Men de senaste veckorna tycker jag bara att det är mer och mer som skiljer sig, vilket får mig att tänka att det kanske är en annan sort där inne den här gången :)

Exempelvis hade jag dundersvårt för att äta sött när jag väntade Lilly (visserligen kan det ju bero på att jag kräktes i princip dagligen fram tills hon föddes) och sedan kräkningarna slutade för mig den här graviditeten så har jag varit mer än glad i sötsaker. Ajabaja.

Jag har fått en hel del nya bristningar och en liten början till hormonrand, även lite åderbråck tycker jag mig kunna skymta växa fram på mina lår. Detta var inget jag alls hade "problem" med när jag väntade Lilly.

Den här gången såg jag tjock ut ett bra tag innan den fina gravidmagen kom. Förra gången fick jag mage direkt och slapp tjockheten. Dessutom tycker jag magen blev lite mer hård snabbt sist. Nu är den fortfarande väldigt mjuk även om den har bytt form.

Sist gång hade jag ont i ryggen vid det här laget, hade faktiskt väldigt svårt att gå i rask takt sist. Jag vaggade tidigt och kände mig väldigt otymplig tidigt. Den här gången har jag inga problem med att gå raskt. Jag har ingen ryggvärk än så länge och jag känner mig fortfarande smidig och har inga problem att springa efter barn, katt eller bussen.

Förra gången hade jag bra hud, den var precis som innan graviditeten. Den här gången tycker jag mig få nya finnar så fort en gammal har försvunnit. Jag brukar normalt sett nästan aldrig ha finnar, och nu kommer de såklart i ansiktet. Mindre kul kanske, men det är inga baddare, så jag överlever :)

Ja, ni hör ju. Det finns säkert fler saker som jag lagt märke till. Men dessa är åtminstone de stora skillnaderna. Kanske beror det på att det är olika kön, kanske p.g.a att alla graviditeter helt enkelt bara är olika från gång till gång eller att det kanske blev som det blev förra gången p.g.a omständigheterna som var. Vet inte hur mycket som är hormonbetingat, men kanske har jag mer hormoner nu den här gången? Kanske fick min kropp jobba på högvarv sist för att klara av att hålla Lilly vid liv så det fanns ingen "energi" över till att ge mig finnar och extra fett. Vad vet jag? Det återstår att se. Jag blir superglad för vilket sort det än är där inne. Bara lilla livet är frisk! I natt drömde jag för övrigt om att vi hade en liten pojke. Så väldigt söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar