Hej

tisdag 9 juli 2013

2 dagar kvar

Det får nog allt bli en kort liten nedräkning inför ultraljudet. Just nu betyder ju den dagen lika mycket för mig som självaste BF, om inte mer. Det är så mycket tankar och känslor kring den här dagen. Antingen blir det en av de bästa i mitt liv (då med ett glatt besked) eller så blir det en av de värsta (då med dåligt besked).

Har funderat mycket kring hur jag skulle reagera, tänka, känna och agera om det skulle visa sig vara något fel. Men det känns nästan som att det kan få bli ett separat inlägg för sig. Plus att jag sitter på jobbet nu och min rast är snart slut ;)

Vi får säga så så länge och helt enkelt i dagsläget bara vifta flaggan för att vi snart är i mål (ja, till ultraljudet alltså. Förlossningen dröjer ett bra tag till. HOPPAS jag!)

2 kommentarer:

  1. Håller tummen hårt för att liten är perfekt och allt ser bra ut i morgon! Såg dina bilder i tidigare inlägg och du är verkligen jättefin med lilla bulan på magen!
    Jag vet ju tyvärr själv att allt kan rämna på en endaste liten sekund - från att allt sett helt tipp-topp ut vid alla UL-koller till att bli helt nattsvart just vid RUL... men jag hoppas verkligen INTE att det ska hända er!

    Blir jag gravid igen, och kommer så långt som till RUL igen så kommer jag att vara såååå nervös för att samma sak ska hända igen som hände med John... Helst skulle jag nog vilja ha ögonbindel och hörselskydd på så att jag inte ser eller hör något innan det är ett okej besked.
    Lycka till i morrn nu! Håller som sagt tummen hårt här (och stortån med)! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr så kan ju allt hända. Det gäller ju även senare, efter RUL, såklart. Vet ju också hur allt kan rämna över en sekund. Men nu vet jag ju åtminstone att det såg bra ut sist, så nu BORDE det ju ändå gå hela vägen kan man tycka.

      Men man ska ju aldig säga aldrig. Jag vågar då åtminstone inte ta ut någonting i förskott. Hjärnan känns väl som det mest kritiska, eller möjligtvis något annat organ då som inte går att fixa. Men det mesta andra så som armar och ben vet vi ju i alla fall finns på rätt plats :)

      Hoppas ni får chansen att uppleva en till graviditet som slutar väl, så att ni åtminstone kan få en bra upplevelse som sammanfattar allt. Och ett litet barn såklart!
      Kramar.

      Radera