Hej

fredag 21 juni 2013

Tiden tickar

Ja, jag vet att jag tjatar om det här med att tiden går så himla fort. Men idag fick jag ett litet meddelande att jag gick in i vecka 17 och att jag nu har gjort 40,4 % av graviditeten och att det bara är 167 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag kan helt enkelt inte sluta förundras över hur fort jag tycker tiden gått.

Det är bara 10% kvar till halvvägs och jag tror faktiskt att större delen av andra halvan kommer gå ännu fortare. När man ser på siffrorna såhär så känns det som att jag har varit gravid rätt länge ändå.

Jag är så väldigt glad för de känslor jag har kring detta just nu för när jag väntade Lilly var det inte alls på det här viset. Då var jag sjukskriven nu och gick och var orolig hela tiden för att jag visste att hennes hjärta kunde (och förväntades) sluta slå vilken dag som helst. På något sätt var det svårt att ens glädja sig åt att tiden gick framåt, för vi visste ju att våra chanser att få behålla henne var extremt små. Tiden gick då för det mesta långsamt (framför allt i början) men den här graviditeten tycker jag nästan att jag överraskas varje vecka. Så ni får helt enkelt stå ut med att jag tjatar lite om detta, för det gör mig så glad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar