Hej

onsdag 19 juni 2013

Filtar

Fint med vitt från Lindex
Hur många filtar har ni?
Filtar är sådana som jag tänker att man kan ha några stycken av. Kanske en i vagnen, en i spjälsängen och så någon/några till som kan användas när som helst i vardagen. Man kan ju givetvis använda samma filt till allt, men jag tänker att det kanske är praktiskt att ha fler om en blir smutsig eller bara för att helt enkelt slippa springa runt och leta efter "the filt". Sedan finns det ju filtar i alla möjliga format, färger och material vilket gör att man kanske vill variera bara av sådana orsaker.

Ja, egentligen är väl dessa argument mest för att intala mig själv att det är helt okej att plocka på sig ett par filtar. Jag tycker det finns SÅ många fina när jag varit ute på stan och de är ju så mjuka och fina. Man vill ju köpa alla och ta med hem (precis som med små små bebiskläder ni vet). Jag har ju varit väldigt restriktiv med att inhandla saker nu men jag tänker att en filt eller två kanske är okej. Filtar kan man ju alltid använda till annat än bara bebis, även om just bebisfiltar kanske är i minsta laget för oss vuxna att mysa under i Tv-soffan.
Fina spetsfiltar från Barnparadiset
Mysig dubbelsidig från Bonti


6 kommentarer:

  1. Filtar går åt, allt går åt :) Rex kräks mycket så det behövs många av allt. Tur det är kul att shoppa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, ja, det är allt tur det :) Synd bara att man inte är ekonomiskt oberoende ;)

      Radera
  2. Filtar är jättebra att ha några stycken av. Och små barn har ju en förmåga att kräkas och dreggla en del!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med det är faktiskt lite så jag tänker. Med det mesta egentligen antar jag.

      Radera
  3. Jag har tre filtar. En gosefilt här hemma som jag lägger över honom ibland om det känns lite fruset, en filt att ha i vagnen samt en filt som är tunt stickad där man ser igenom lite grann som jag använder till amning =)Älskar alla tre! Först tänkte jag att jag handlar för mycket men de har kommit väl till användning och jag tror nog gosefilten kommer bli hans favorit när han är lite större.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det glädjer mig att höra att de flesta verkar ha användning för flera. Då kan jag med gott samvete börja shoppa lite :) Man vill ju inte direkt spara allt till slutet.

      Radera