Hej

fredag 3 maj 2013

Får jag stolt lov att presentera...

vårt alldeles egna lilla mirakel med ett hjärta som tickar på så fint.
Ursäkta kladdet på bilden. Behöver visst damma av scannern ser jag :)
Allt ser precis ut som det ska och storleken stämde precis överens med beräkningar utifrån senaste mens. Inga indikationer på vätska eller liknande än så länge. ALL GOOD. Mattias höll som vanligt tummarna för tvillingar men inte den här gången heller. Jag är nöjd med en :)

Det är ju en ganska suddig bild, jag vet, men det är svårt att få en bra bild på en 2 cm lång bebis. Huvudet är i alla fall till vänster.

Efteråt fick vi träffa vår gamla barnmorska, som vi får ha den här gången också och det var jättekul att se henne igen. Hon är jättegullig och vi pratade nästan på som gamla vänner, ha ha. Tog lite blodprover och andra mätningar och allt såg bra ut.

Nu pustar jag ut för stunden och njuter av dagens fina upplevelse.

13 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa detta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, kändes så skönt att få skriva också :)

      Radera
  2. Stort grattis :) Vilken liten sötnos :)

    SvaraRadera
  3. Åh så underbart! Nu hoppas jag att ni snart får hålla i er efterlängtade bebis! <3 allt illamående kommer vara SÅ värt det i slutändan! :) försök nu blicka framåt och tillåt er att titta på bebisprylar, ni ska ha barn och inte missfall eller andra hemskheter!! :D
    Stor kram o lycka till
    /Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns verkligen skönt. Nu väntar vi barn och inte missfall eller andra hemskheter som du säger. Men det klart, det blir nog svårt att släppa helt innan nästa ultraljud. Men man får ändå försöka. Längtar så efter vår lilla julklapp :) Kram

      Radera
  4. Tack för din fina kommentar och gud så glad jag blir när jag läser ditt inlägg =) Lilla sötnosen! Minns själv hur man höll tummarna när man var på det tidiga UL och hur glad och lättad man kände sig efteråt. Njut nu <3 Stor kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi. Ja, nu ska jag bara njuta resten av dagen och fira med en och annan kräkning. ha ha. Nej, usch. Nu är jag äcklig. Men det är väldigt lättande att få se ett hjärta ticka.

      Radera
  5. ÅÅÅÅ härligt!! Grattis!! :D

    SvaraRadera
  6. Åhhh, Stort Grattis till er!
    Kom plötsligt att tänka på din blogg (har inte kollat sen i mars)och det första jag ser är den här härliga bilden!
    Önskar er all lycka! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så hemskt mycket och stort välkommen tillbaka till bloggen :)

      Radera
  7. Grattis, ni är väl värda detta! ♡

    SvaraRadera