Hej

onsdag 29 maj 2013

ÄNTLIGEN

Åh vilken ångest jag har haft den senaste veckan. Jag har inte ens orkat gå in här och skriva just för att jag varit så deppig. Jag har varit så nervös inför dagens ultraljud och hela tiden ställt in mig på att bebis inte ens lever.

I morse var det dags att få "domen". Jag vågade knappt kolla på skärmen ens. Men, mina vänner, min oro var helt förgäves. För där inne låg h*n och sprattlade med armar, ben, händer och fötter precis som det ska. Läkaren såg även ögon, näsa mun samt två fina hjärnhalvor. Lilla magsäcken som fanns tydde tydligen på att bebis verkar kunna svälja ordentligt och att det systemet fungerar fint.

OCH sist men inte minst så var det helt exemplarisk nackspalt som mättes. Väldigt liten och fin och läkaren sa att ALLT såg så bra ut som det bara kan. Nu känner jag mig så lycklig.

ÄNTLIGEN verkar det som att det faktiskt är vår tur. Som en liten bonus hade jag dessutom gått några dagar längre än vad jag tidigare räknat med, trodde han. Mer exakt datum blir det ju på RUL senare.

Men nu presenterar jag stolt vårt lilla mirakel...

BF 5 december 2013

19 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir, grattis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Kändes som en stor sten släpptes från mina axlar. Phu.

      Radera
  2. HURRA! *torka tår från ögonvrån*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, Tack :) Känns så befriande.

      Radera
  3. Underbart! Stort grattis :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad underbart! Äntligen får ni erat efterlängtade mirakel! :) jag gläds verkligen mer er, stort lycka till på vägen :D
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för första gången på väldigt länge känns det faktiskt så. Känns både konstigt och underbart såklart :)

      Radera
  5. Åh stort grattis vad underbart! Njut nu:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Nu njuts det på för fulla muggar ett tag framöver. Mattias har laddat upp med glass, chokladbollar och massa annan skräpmat infölr kvällens "firande" :)

      Radera
  6. Hej

    Jag har kikat på din blogg o gråtit floder när jag har läst.
    Jag beklagar verkligen allt ni har gått igenom och beundrar er styrka något enormt.
    Vill bara skriva nu att gratulera till ert lilla mirakel som är på väg. Ett stort grattis till er båda och lycka till med allt.

    Med vänliga hälsningar
    Anna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för dina två fina kommentarer. Det värmde gott i själen och det gör mig lika glad varje gång någon läser på bloggen och berörs. Är glad att kunna dela med mig av det.

      Nu njuter jag av stunden och förhoppningsvis blir det lite trevligare ton i bloggen framöver :)

      Radera
  7. Glömde ju säga det att när jag läste idag blev jag varm i hela kroppen, helt fantastiskt underbart. Jag gläds verkligen med er.
    Mvh
    Anna.

    SvaraRadera
  8. Härligt!! :D
    Har hållt tummarna här hemma! :)

    SvaraRadera
  9. MEN ÅH grattis grattis!! Jag hittade din blogg genom en annan bloggmamma. Du och din kille är så jävla fantastiska tycker jag :D

    Hoppas att du får en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) ha ha, tack så mycket. Det fick mig att skratta till och bli varm i hjärtat :)

      Radera