Hej

måndag 8 april 2013

Vecka 5

Tänka sig att idag är det sista dagen på v 5. Ibland känns det som att det bara sniglar sig fram men den här veckan tycker jag faktiskt har gått fort. Det har varit fullt upp på jobbet och mina lediga dagar har inneburit mycket aktiviteter. Den kommande veckan kommer nog minst gå lika fort, skönt.

Jag måste erkänna att jag har lyckats släppa grviditeten på ett helt annat sätt den här gången. Jag har skrivit det förut men det kan gå dagar då jag knappt tänker alls på det. Jag vågar liksom inte tillåta mig själv att drömma om barnvagnar, kläder, föräldraledighet osv. På något sätt är det väl min egen försvarsmekanism som inte tillåter mig att tänka så mycket på det och jag måste erkänna att det är rätt skönt. Det gör mig mycket mindre orolig eftersom jag inte analyserar någonting.

Såhär sista dagen på v 5 försöker jag minnas hur veckan har varit och jag skulle nog egentligen kunna beskriva den i ett ord. LUGN. Magen har hållit sig ovanligt lugn. Det har väl stickt till lite då och då och molat lite, men inte mycket. Jag hoppas givetvis att allt står rätt till där inne även om jag nästan tycker det verkar lite väl lugnt. Nåväl, bara tiden kan utvisa hur det står till.


Jag mår annars superbra så livet leker.
Minns ni läsare om ni kände något i kroppen  såhär tidigt i graviditeten?

9 kommentarer:

  1. Kände yrsel, extrem trötthet, ömmande bröst, illamående och kräkningar. Allt på en gång så det knockade mig verkligen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du började visst med alla dina symtom tidigt. Din "stackare". Men snart är det över. Du ska veta att jag hejjar fram Neo här från datorstolen :)

      Radera
    2. Tack, det uppskattas verkligen! =)

      Radera
  2. Inte ett skvatt! Gick och längtade efter att må illa för att det skulle kännas mer verkligt- och det gjorde det i vecka 7 med illamående 24/7 fram till vecka 24 :P så nej, innan vecka 7 kände jag inte speciellt mycket, lite molande inland och lite ömma bröst från och till... Önskar er all lycka den här graviditeten och ser fram emot att få följa er! Kram Linnea gravid i vecka 34

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hua, det där illamåendet är inget jag längtar efter, faktiskt. Även om det såklart blir ett litet bevis på att det händer saker. Tror jag blev illamående ca v 8 förra gången, så vi får väl se hur det blir nu :) Kram och lycka till med dina sista veckor och den kommande bebisen. Ps, Tack för svaret :)

      Radera
  3. Hejsan, Jag kände ingenting i vecka 5 möjligen att brösten växte lite, men inte ont alls. I mitten på vecka 6 kom illamåendet. Men inget stickande och huggande där nere som många pratar om. Det är så olika också. Ingen graviditet är den samma. Trots att det är samma mage. Ny bebis nya regler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svaret. Även om jag vet att alla graviditeter är olika så är det skönt att få det bekräftat av andra. Dessutom är det ju inte konstigt att det inte känns så mykcet i magen ännu, för det har inte hänt så mycket där inne än. Så liten så liten :)

      Radera
    2. Efter mitt missfall och pluset som kom några månader senare så var jag likadan. Jag behövde få svart på vitt att det jag kände var normalt. Min man gav mig en high five efter varje spya (när de kom i mitten på vecka 6) och vi googlade som galningar. Man får ge sig tusan på att det ska gå. Man blir precis lika ledsen om det går snett. Så passa på att vara lyckligt ovetande. Sörja i eventuell förtid är inget jag önskar dig. Bara lycka för dig. Det kommer gå bra. Ta hand om dig.

      Radera
  4. Jag fick lite mensvärk och ömma bröstvårtor. Annars inget, allt kom sen i v6 -7 och då kom illamåendet :P

    SvaraRadera