Hej

torsdag 25 april 2013

Småstressigt

Ja, jag har ju varit hemma och vilat upp mig från jobbet i några dagar vilket verkligen har varit behövligt. Har mått så dåligt så att ingenting har blivit gjort här hemma, verkligen ingenting.

Tack och lov har jag idag lyckats döva lite illamående med en tablett och nu är det ut världen. Nu har jag faktiskt lite bråttom. Imorgon ska vi åka iväg på en weekendresa, som varit inbokad ett tag. Tiger ska för första gången få sova borta på ett pensionat och jag mår lite smådåligt över att behöva lämna honom där från idag ända till måndag. Men han överlever väl.

En promenad i solen hann vi med i morse.
Dessutom ska det växlas pengar, packa, checka in i förväg och se till att allt är med. Kameror ska laddas och huset städas så att vi kommer hem till något fint. För att inte glömma att vi måste laga middag ikväll också såklart. Vi åker inte tidigt i morgon bitti så lite tid har vi väl då med, men jag tycker det är skönt att vara förberedd. Saker som vi helt enkelt får klara oss utan är att få med helt nytvättade kläder. Vi har ingen egen maskin och vi glömde helt bort att boka i tid. Hade tänkt ta med tvätten hem till mamma och pappa men i.o.m mitt tillstånd de senaste dagarna så får vi klara oss med de kläder vi har som är oanvända. Kanske bara bra egentligen. En liten anledning att shoppa lite extra?

Nu ska jag hoppa in i duschen och få tillbaka lite liv igen. Hoppas för kung och fosterland att jag lyckas behärska mitt illamående under resan. Har varken lust att kräkas på flygplan eller ligga inne på hotellrummet en hel helg.

3 kommentarer:

  1. Ha en fantastisk resa nu, vännen! Fick din hälsning om kattpensionatet =) Känner mig så trygg när våra missar bor där. Stor kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack :) De kändes jättevarma och en egen liten uteplats kommer han gilla, så jag tror det blir bra. Men fasligt tomt är det hemma nu. Ingen som kommer och gosar och är efter en som en liten svans. Ingen som petar på en för att få uppmärksamhet och lek. Känns konstigt. Längtar redan tills vi får hämta hem honom igen. ha ha

      Radera
  2. Njut av semestern!

    SvaraRadera