Hej

torsdag 4 april 2013

Så dags att börja nu

Ja, det där med träning är ju inte riktigt min grej. Alltså jag får ryck i perioder när jag tränar rätt mycket och äter hälsosamt. På samma vis får jag perioder när jag inte tränar alls och äter väldigt ohälsosamt, drar mig i dessa stundenr till och med för att bara ta en simpel promenad.

Första träningspasset och glad i hågen.
Jag kan väl inte direkt påstå att jag varit någon hejare på att bygga upp kroppen nu inför graviditeten. Kan inte heller påstå att jag varit särskilt duktig vad gäller träning och kost nu första veckan av graviditeten. Men nu mina vänner ska det bli andra bullar. Jag har blivit så inspirerad av andra gravida som även håller igång stora delar av graviditeten. Så idag fick jag mig ett ryck och bestämde hux flux att jag också ska bli flitig och börja träna och äta bra mat. Kosten kan jag väl inte direkt skryta med för dagen, middagen uteblev helt då jag var iväg på en föreläsning om just hälsa, ha ha. Så okej, kosten kan vi absolut förbättra, regelbundenhet och hemmalagat är det som gäller i fortsättningen. Gärna mycket grönt också.

Men träningen där emot. Low and behold, jag har gått och skaffat mig ett gymkort som jag så fint invigde idag. Ett litet lokalt gym som passar mig perfekt för det är aldrig en enda människa där. Jag avskyr ju att stå och spänna mig och så inför andra så att få träna i smyg så att säga känns jättebra.

Men nu ska ni inte heller tro att jag blivit någon typ av fanatiker, oh nej. I långsam, lagom takt ska jag börja mitt hälsosamma liv. För min del handlar det faktiskt bara om att bibehålla och förhoppningsvis även stärka mina muskler lite så att jag kommer orka med graviditeten och förlossningen. Det känns så skönt att ha kommit igång nu. Och nu är det ju så att säga officiellt här på bloggen så jag kommer väl inte undan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar