Hej

torsdag 4 april 2013

Pust och stön

Precis som jag anade så kommer den här graviditeten på inga vis bli lätt. Det gör mig ledsen att behöva inse hur "förstörd" jag blivit i och med tidigare erfarenheter. Att inte kunna slappna av en sekund och att inte kunna njuta är sorgligt, just i denna tid då livet ska kännas underbart och framtiden ljus. Jag försöker verkligen att inte lägga så mycket värderingar i faktumet att jag är gravid men givetvis lyckas jag inte så bra med det. För hur logiskt det än borde vara att bara låta veckorna gå och se hur det blir så kan jag inte det. Det brinner en stark längtan inom mig och ett stort hopp som gör att jag antagligen skulle bli förkrossad om något gick fel. Antar att det är så vi människor fungerar, åtminstone jag.

Men fick tid idag till barnmorskan, blir samma som förra gången vilket känns underbart. Det blir ett första ultraljud den 3 maj. Då kommer jag vara i ca v 9 och även om det känns långt bort så känns det ändå okej. Tar jag mig bara dit och ser ett litet hjärta så kan jag inte annat än tro att det kommer gå bra. Det är ju faktiskt bara 4 veckor dit. Så länge ska jag väl kunna hålla ut?

Ni får peppa mig :)

8 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra denna gång! Ni har haft tillräckligt med otur nu. Du väntar barn och inte missfall som det brukar sägas :)
    Jag håller alla tummar och tår för er och önskar bara att ni nu äntligen får ert efterlängtade barn. :)
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Det är bara så väldans svårt att hålla sig lugn. Men jag visste ju att jag skulle känna såhär så jag har bara mig själv att skylla som valde att bli gravid igen ;)

      Radera
  2. Vad bra att du fått en barnmorska och får komma på en tidig kontroll :) Jag kunde sluta oroa mig och slappnade av i v 8 när vi fick se liten. Det gör så mycket att bara få se det där lilla hjärtat ticka :) Förstår att du inte kan slappna av efter allt du varit med om men vare sig du vill eller inte så går tiden framåt och vips så är det ultraljud .Det kommer gå snabbare än du tror ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså jag vet att förra graviditeten så släppte en stor del av min oro efter att jag sett hjärtat ticka i v8. Sedan gick det ju inte bra ändå så med det bagaget kanske jag inte pustar ut förrän i v 12-14 när jag fått det kontrollerat att det ser normalt ut. Men givetvis ger det ändå ett visst lugn vad gäller oron för missfall tycker jag.

      Radera
  3. Kommer nog att känna något liknande om det blir ett plus den här gången. Just för stunden så oroar jag mig bara för att det inte fäst som det ska. Har inga direkta symptom än, men är iofs bara på ruvardag 7 så det kan ff vara lite tidigt. Eller så blir det så att symptomen uteblir den här gången. Ingen graviditet är ju den andra lik sägs det!

    Skönt att du fått tid för ultraljud om en månad iaf! Får man bara se ett pickande hjärta så släpper en hel del oro direkt.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller verkligen mina tummar för dig och tycker det är jättespännande. Såhär tidigt i graviditeten är det väl nästan mer vanligt att inte känna något alls än att känna massa olika saker. Man ska nog helt enkelt försöka att inte analysera så himlans mycket. Alla brukar t.ex. säga hur otrooooligt ont i brösten de har i början. Men jag har ALDRIG, på mina 4 ggr, känt av något ont i brösten. Så jag håller tummarna för att du också plussar snart. Kram

      Radera
  4. Så härligt att du fick tid hos BM! Det SKA gå vägen för er denna gång! Pepp-kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Jag hoppas/tror också att det är vår tur. Men behöver absolut bli påmind då och då för att inte helt sjunka ner i min orosbubbla.

      Radera