Hej

torsdag 4 april 2013

Nedstämd

Tog ett till test imorse. Jag vet inte riktigt varför egentligen, men känslan inom mig har helt enkelt sagt att det inte riktigt känns som det ändå brukar såhär i början. Alltså, jag brukar inte ha så mycket symtom men lite med stickningar och dragningar i magen tycker jag faktiskt att jag brukar ha.

Hur som helst, tog ett till test imorse som var markant svagare. Fick bara en stor klump i hela mig. Man ska ju aldrig säga aldrig förrän man verkligen är säker, men i min värld lutar detta starkt mot en enda sak, som jag tyvärr varit med om för många gånger redan, missfall. Det är ju bara såklart att vänta och se men det känns verkligen så hopplöst just nu.

6 kommentarer:

  1. Men är det inte så att de hormonerna som visar sig på testet har man bara en period. Har för mig att de minskar sen och tester kan bli svagare eller negativa trots att man är gravid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst, men det är efter ca v 8. Jag är ju bara i v 5.

      Radera
  2. åå testa inte för guldskull! Det är det värsta man kan göra, gjorde det själv mycket i början och fick åka upp flertal gånger till kvinnokliniken på ultraljud. Allt visade sig vara bra hela tiden. Att få svaga test kan bero på så mycket som tex urinet är mer utspätt eller det kan skilja sig mellan olika test. Försök tänka bort de jobbiga tankarna och låt tiden bara gå. STOR KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så klok. VARFÖR gör man såhär mot sig själv? Helt i onödan.
      Jag tog ju testet i morse med morgonurin så trodde verkligen att det skulle visa fel. Men vid närmare eftertanke har tidigare test även visat svagare för mig just på morgonen. Så jag kanske dricker mycket på kvällen eller något :)

      Nu är det i alla fall slut på testandet och jag är lugn för stunden.

      Radera
  3. men du, det räcker ju att du varit på toa alldeles för nyligen för att strecket ska minska! Håller tummarna så att denna lilla varelse vill stanna kvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ni är så kloka allihop och jag vet ju egentligen om dessa saker jag med. Men på något vis blir man ju helt hysterisk och överanalyserar allt så fort det gäller en själv. Men nu ska jag försöka slappna av. Med betoning på försöka :)

      Radera