Hej

fredag 19 april 2013

Blä

Kl är över 11 och om en liten stund ska jag åka till jobbet. Sitter som stelfrusen framför skärmen och orkar/vill inte riktigt röra mig. Illamåendet står mig upp i halsen och flera gånger har jag varit på väg till toaletten men ingenting händer. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag önskar att jag kunde kräkas just nu. Faktiskt gör det illamåendet lite bättre om man kräks. Jag har svårt att ens tänka mig en låååång dag på jobbet. Hur ska man orka? Tänk om jag kräks? Önskar jag kunde vara hemma hela helgen men jag har lovat mig själv att härda ut så länge det bara går. Blir jag sjukskriven för ofta får chefen en varning om tar in mig på samtal, då måste jag berätta att jag är gravid och jag vill helst undvika det så länge det går.

Ska försöka att få i mig någon form av frukost innan jag åker, men att äta står inte direkt högt upp på "vill göra"-listan.

Vad hjälper mot illamående?

7 kommentarer:

  1. Tänker på dig. Det var riktigt tufft att försöka klara vardagen när man var så illamående. Men på något vis så klarar man det mesta men sen blev jag faktiskt sjukskriven, ibland behöver man inse sina begränsningar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man gör väl det. Hoppas också att jag kan bli sjukskriven en sväng så småningom faktiskt. Det är rätt skönt att veta att man får lov att vara hemma ett par veckor utan att stressa över tidiga morgnar, sena kvällar eller att helt enkelt få panik över illamående etc.

      Radera
  2. Är i v 14 nu och mitt illamående har bara blivit värre de senaste veckorna.. Håller med om att man hellre kräks så att man bara blir av med dt.
    Dock har jag inget bra tips hur man blir av med det men varmt vatten, hackad ingefära, citron och honung dämpar lite iaf :)
    Håller alla mina tummar för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl försöka dricka lite sådant då :) Hoppas ditt illamående går över snart också. Med Lilly blev mitt också värre efter v 12. Så himla snopet när jag äntligen trodde det skulle försvinna. Men det blir bättre. jag lovar :)

      Radera
  3. Halkade in på din blogg idag.. Blir så ledsen när jag läser om eran Lilly!
    Jag mådde illa 17 veckor när jag väntade våran lilla Leah.. Åkajuketabletter är helt underbart!! Även seaband som man kan köpa på apoteket funkade för mig :)
    Håller alla tummar och tår för att det går vägen för er den här gången!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen och tack. Resan med Lilly var verkligen en sorlig historia även om vi nu försöker minnas det som kändes ljust för oss.

      Stackars dig som mådde dåligt då länge när du väntade er dotter. Jag hopppas det blir bättre för mig tidigare än så. Jag har ju provat Lergigan Comp men tycker inte det hjälper något vidare alls. Vad heter åksjuketabletterna? Funderade faktiskt på sådana där seaband, intressant att det funkade för dig. Kanske ska köpa och testa. Är mer eller mindre villig att pröva vad som helst just nu.

      Radera
    2. Postafen heter åksjukepillren jag åt: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=51221
      Har för mig att man bara får ta dem 2 gånger om dagen så om jag behövde mellan så använde jag mina seaband..
      Hoppas det kan vara till lite hjälp för dig iallafall! :)

      Radera