Hej

onsdag 6 februari 2013

Sista timmarna i frihet

Imorgon (eller tekniskt sett idag) vid lunch så ska nämligen Tiger kastreras. Han uppnår om ett par dagar den magiska åldern 6 månader och är således kvalificerad till detta ingrepp. Han har varit lite extra jamande och bitig/klösig de senaste dagarna och vi tolkar det som att han nu är könsmogen.

Men stackarn får helt enkelt leva med att bli barnlös (vilket jag ifs inte tror han bryr sig ett dugg om). Lite orolig är jag såklart eftersom han ska sövas. Men jag har inte hört om något fall där det gått illa. Nu är han fastande vad gäller mat och imorgon blir han alltså borta större delen av dagen hos veterinären.

Hoppas det blir bra och han mår bra efteråt och kan komma hem som en mer harmonisk liten misse. Kan dock tänka mig att han kommer vilja vara lite i fred de kommande dagarna om han har ont osv. Stackars liten.

3 kommentarer:

  1. Vad söt han är! Det kommer gå jättebra på operationen, det är rutin för veterinärerna. Jag var lika nojig som du när min kisse skulle kastreras också men det gick jättebra!

    SvaraRadera
  2. Hur mår Tiger nu då? Gick ingreppet bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, det gick så bra så bra och han mår fint :)

      Radera