Hej

onsdag 20 februari 2013

Sista inlägget

Som ni vet så var jag ju inne på att lägga ner bloggen ganska snart efter Lillys födelse. Jag startade upp som en gravidblogg och det var liksom det jag ville ha också.

Jag har nu, under ett par veckor, försökt att skriva om lite allt möjligt men tyvärr så är det ingenting för mig. Jag skriver bara lösa funderingar om allt och ingenting, för det mesta är det dessutom ganska irrelevanta saker och en sådan sorts blogg var aldrig mitt syfte.

Det är nu därför med lite sorg i hjärtat som jag säger hejdå till den här bloggen och till er läsare. För stunden kommer bloggen finnas kvar men jag tror att jag så smått ska börja skriva ut graviditeten med Lilly så jag har den hemma på papper och sedan stänger jag nog även ner den här adressen.

Jag vill verkligen tacka så jättemycket för alla era fina och uppmuntrande kommentarer som jag fått genom hela hösten/vintern. Jag uppskattar er verkligen och önskar er allt det bästa i livet.



UPPDATERING

Jag är en riktig velmaja, jag vet, förlåt! Men igår direkt efter att jag skrivit det här inlägget så kom den där magkänslan att jag inte riktigt ville släppa taget trots allt. Under natten gick det många funderingar och efter att ha läst några fina kommentarer blev det inte direkt enklare. För att tala klarspråk så smågrät jag lite i morse för att jag gjort fel.

Jag hade väl tänkt att jag skulle släppa bloggen helt och vid en eventuell graviditet senare kanske skapa en ny blogg så att jag liksom fick en ny resa från start men av två anledningar kändes det inte rätt.

1. Ju mer jag tänker på det desto mer fel känns det att liksom glömma allt som varit. För all den oro det kommer ge i framtiden vill jag inte dölja. Och att börja berätta hela min historia på nytt i en ny blogg känns inte heller rätt. På något vis vill jag dokumentera mina graviditeter och jag känner nog att jag ändå vill att de håller ihop, på samma ställe.

2. Om det finns någon där ute som kanske tvingas gå igenom det jag nyss gjort så vill jag att de ska kunna söka och bli hänvisade hit och kanske finna lite tröst och vägledning. För jag skrivit inte bara för mig, utan för er läsare också.

Det känns lite som att "Små mirakel" är min lilla fristad där jag får skriva precis vad jag vill och det skulle kännas sorgligt att behöva lämna. Med det sagt antar jag att jag bara tar en liten paus och återkommer igen när jag kan ta upp bloggen i det syfte den skapades för... en gravidblogg alltså.

9 kommentarer:

  1. Tack själv för att du delat med dig! Ta hand om dig <3

    SvaraRadera
  2. Önskar dig/er stor lycka framöver. En vacker dag kommer ert liv berikas med ett litet liv, på ett eller annat sätt. Mirakel finns!!! Många kramar

    SvaraRadera
  3. Åå så tråkigt kommer sakna dina funderingar:/ Tack för att vi fick läsa och ta del av Lilly<3 Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. Kommer sakna dina inlägg, men förstår att du vill lägga detta på hyllan. Hoppas du återkommer någon gång ibland så man får veta hur det går för er <3 Önskar er all lycka och jag kommer inte sluta tänka på er bara för att du inte bloggar längre. Stor kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Kanske blir du väl glad av min lilla uppdatering då :) Ibland gör man lite förhastade saker och ibland inser man inte vad man har innan man förlorat det. Tur att min blogg inte var förlorad helt ännu ;)

      Radera
  5. Då du döpt din blogg till "Små mirakel" så tycker jag det passar bra att du har den kvar för framtida små mirakel av olika slag =).
    Jag ser fram emot att få fortsätta att följa dig på vägen mot era fortsatta små mirakel! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Ibland blir det helt enkelt för svårt att släppa det där lilla som man kämpat för. Drömmer och hoppas på nya mirakel i framtiden. Kram

      Radera
  6. Tack för din fina blogg och det du delat med dig. Jag ser fram emot att läsa fortsättningen..! En massa kärlek från Berlin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du hittat hit, varmt välkommen. Hoppas kunna få glädja dig och alla andra med nya små mirakel i framtiden. Kram

      Radera