Hej

söndag 20 januari 2013

Tankekorn

Jag känner mig så glad och uppbyggd idag. I kyrkan fick jag lyssna till så fina lektioner och så tänkvärda tal. Det var mycket som talade direkt till mitt hjärta idag och åter igen fick jag bekräftelse på hur små vi människor egentligen är och hur stort livet och evigheten är.

Redo för andlig fest
Att det finns oändliga möjligheter för oss alla vet nog de flesta om, men det är kanske ofta det glöms bort? Man går till sitt jobb/sin skola, träffar vänner, inreder huset, handlar, lagar mat, tvättar, tränar, blir kär, får barn och hela spiralen bara snurrar på. Visst kan det stundtals kännas som att man har ett väldigt flyt och en bra vardag? Men visst kan man ibland också hamna i riktigt onda spiraler med jobb man inte trivs med, förhållanden man inte trivs i, vänner som sviker, träning som inte blir av, barnlöshet och problem med ekonomi vilket leder till brist på inköp av både inredning, mat, kläder och andra nöjen. Det är i de jobbiga stunderna som det blir riktigt svårt att se alla möjligheter som finns och hur härligt och givande detta livet verkligen är. Det är fel att tro att vi inte kan påverka. Det kan vi absolut och vi ska göra det också. Fortare än vi tror kommer livet åter igen ha vänt och vi kommer blicka tillbaka på våra svåra stunder men tacksamhet för det vi lärt oss på vägen.

Blev idag åter igen påmind att alla människor verkligen har ett syfte här och ibland (eller oftast kanske jag ska säga) så blir inte livet riktigt som man tänkt sig, men för det mesta blir det till det bästa ändå om än vissa saker kan tyckas komma 10 år för tidigt eller 10 år för sent. Vi har inte hela bilden, vi är människor som lever här och nu, kanske kan man planera för ett par år i framtiden max. Hade vi haft hela bilden hade vi sluppit oroa oss så mycket och vi hade dessutom sluppit många tråkiga missöden.

Men, jag tror verkligen starkt på att saker och ting sker vid rätt tid och på rätt plats.
Jag ska bara bli bättre på att luta mig tillbaka och njuta av livet och min övertygelse att mina önskningar och drömmar kommer att bli uppfyllda på rätt tid och på rätt plats.

1 kommentar: