Hej

tisdag 6 november 2012

Väntar

Just nu går jag bara och väntar på att få provsvaret. Läkaren sa att han  skulle ringa på onsdag eller torsdag så imorgon eller övermorgon. Hoppas på imorgon såklart. Lika bra att få svar så fort som möjligt.

Får massa frågor på jobbet om vad som händer, hur jag mår, hur kärleken hanterar allt, vad vi kommer att göra i olika situationer osv osv. Jobbigt på ett sätt att behöva berätta hela tiden samtidigt som det blir lättare och lättare och mer avdramatiserat för varje gång. Skönt också att folk vet så avsett vad vi väljer så kommer frukten av valet inte som någon chock!

Allt som har varit de senaste 2 veckorna har helt tagit min energi. Jag orkar knappt åka iväg till jobbet tidigt på morgonen. Tack och lov så har kärleken varit underbar där och ställt upp med skjuts rätt ofta. Han frågar hela tiden om det inte är dags att ta det där körkortet snart och även om han vill väl så känns det bara plåga och pina just nu. Känner att jag har så otroligt mycket mer viktigt att tänka på. Orkar inte ens läsa romaner just nu. Hur ska jag då orka plugga körkortsteori? Pust och stön!

Nu måste jag ladda på batterierna med lite sömn och förbereda mig på vilket besked som än kommer... kanske imorgon!

1 kommentar: