Hej

torsdag 11 oktober 2012

Cravings

Jag kan väl inte direkt påstå att jag har fått någon speciell craving än. Där emot så kan jag få ett otroligt sug efter en speciell sak under en dag som jag då bara MÅSTE ha. Sedan brukar jag få ett nytt sug efter något helt annat någon/några dagar senare.

I början av veckan var det en dag som jag kände att jag bara MÅSTE äta en apelsin. Det var jättejobbigt, för suget kom på kvällen då jag var på jobbet, 
sedan fick jag mig aldrig den där apelsinen.

Veckan innan det hade jag en dag som jag var såååå sugen på nudlar, så det åt jag till lunch den dagen.

Idag fick jag ett enormt sug på sushi så det var inte annat att göra än att pallra sig ut i kylan och åka iväg till torget och handla sushi. Men det var så värt det. SÅ gott :)

Vi får väl se om min hjärna tillslut fastnar för något speciellt eller om jag kommer ha olika cravings varje dag. Kanske är bättre att ha olika varje dag för då blir ju åtminstone kosten någorlunda varierad. Samtidigt är det smidigt att veta vad man kommer vara sugen på varje dag så man kan se till att ha det hemma :)

2 kommentarer:

  1. Tänk bara på att inte äta rå fisk nu när du är gravid. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset men jag tror faktiskt att det är okej att äta rå fisk om den är nygjord. Det står nämligen på livsmedelsverkets hemsida att det är okej att äta sushi och gravad lax just om den är nygjord eller nyförpackad.

      Men, jag som är lite nojig av mig kanske undviker det ändå. Är ändå inte förtjust i rå fisk på sushi :)

      Radera