Hej

torsdag 23 augusti 2012

Chockad och förvirrad

Här sitter jag, i min pyjamas, med ett graviditetstest som visar två streck. Visserligen ett svagt sådant men ett tydligt starkt för att både jag och kärleken med blåtta ögat kan se det. Just nu vet jag varken ut eller in, vad jag ska tro.

Dryga 3 veckor har gått sedan missfallet. Det tog en vecka att sluta blöda och några dagar efter det testade jag helt negativt på test (åtminstone inom testtiden, sedan dök det upp ett svagt streck efter kanske 20 min). Räknade detta då som helt negativt eftersom man inte ska räkna plus efter utgångstiden och tänkte bara att det var skönt att det gick så snabbt att bli av med hormonerna. Har inte tagit mer test sedan dess.

Förra gången så blev mina test inte helt negativa förrän efter exakt 4 veckor, då jag fick min mens.

De senaste dagarna har jag känt att något känns annorlunda i kroppen. Jag har känt stickningar i magen och haft tydliga känningar på vänster sida, precis som vid de två andra graviditeterna.

Eftersom jag hade ett test kvar hemma (Clear blue, inte digitalt) så tänkte jag att jag lika väl kunde ta det nu.
Efter ca 2 minuter började jag skymta ett andra streck, som visserligen knappt är synbart, MEN det är synbart.

Nu känner jag att jag nästan ångrar att jag tog det här testet. Jag vet ju att hormoner kan vara kvar i kroppen i upp till 9 veckor. Samtidigt är jag så övertygad om att mina hormoner redan försvunnit. Visserligen var det med ett annat test och det kanske gör skillnad?

Nu känner jag mig fruktansvärt förvirrad och undrar om det ens är fysiskt möjligt att vara gravid 3 veckor efter ett missfall och få plus?? Vågar inte hoppas på goda nyheter och vet inte riktigt hur jag ska känna eller tänka just nu!

1 kommentar:

  1. Oj...förstår om du känner dig förvirrad nu. Hoppas bara att det löser sig på bästa sätt för er nu, det ni känner att ni klarar nu :)
    Hoppas på en uppdatering om hur detta går sen :)
    Ha det så bra!
    Kram :)

    SvaraRadera