Hej

onsdag 14 januari 2015

Vem är du?

Jag är så nyfiken på vem som ligger där inne i magen just nu? Jag undrar om det är en liten pojke eller en liten flicka? <3 Det spelar såklart ingen roll, vi kommer ju vinna jackpotten oavsett, men en liten del av mig kanske hoppas lite extra på en pojke för jag tänker att det vore så kul med en bror till Mio så nära i ålder. Å andra sidan, om det blir en liten flicka kommer jag få köpa massa nya söta kläder och det skulle också vara superkul. Dessutom har vi helt kört fast i namnträsket vad gäller pojknamn, men inte flicknamn, så av den anledningen vore ju kanske en tjej att föredra. Så spännande det där.

Jag tror att en del av mig tänker att det kommer komma ut en ny liten mini-Mio till sommaren. Något som jag så sakta börjar jobba bort, för så är det ju inte. Till sommaren kommer det en helt ny liten människa, med eget utseende och egna egenskaper. Egentligen behöver ju Mio och bebisen inte vara lika varandra över huvud taget, varken utseendemässigt eller personlighetsmässigt. Det ska bli riktigt häftigt att få se hur nästa bebis blir.

Det enda jag vet är att kärleken kommer vara lika stor till det här barnet som till det barnet vi redan har. Jag känner redan hur mitt hjärta växer och ger plats för en ny individ. Mina barn. lika älskade, lika välkomna, lika betydelsefulla.

Hur skulle jag inte kunna älska dig?

4 kommentarer:

  1. Hej Isabel,
    Vad roligt att du skriver igen. Jag ville bara säga att jag följt din blogg ett tag och tycker den är riktigt bra.
    Mvh
    Lena

    SvaraRadera
  2. Känner samma! Just nu så går jag och tror att de är en mini zack som kommer se exakt lika dan ut >< har inte kommit underfund med att de är en ny liten person ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske är det ju en mini-Zack eller Mini-Mio, men antagligen inte. När jag tänker efter vet jag bara ett enda syskonpar som varit sådär extremt lika. I de flesta fall har barnen kanske någon liten likhet, men inte sådär väldigt mycket egentligen. Jag hoppas barnen ska bli lika, det hade varit kul :)

      Radera