Hej

tisdag 22 april 2014

Lunch vid havet

Igår var det sista lediga dagen på den här härliga långhelgen och vädret fortsatte i samma soliga anda. Vi bestämde oss att vi skulle äta lunch vid havet så vi packade in bebis och oss själva tillsammans med picknickkorgen och åkte till havet. Vi hittade en fin klippa där det var lite fler människor som fikade och solade så vi slog oss ner där vi med.

Vi satt där på klippan i säkert 1,5 h och bara njöt av livet. Mio somnade efter en stund i vagnen så då kunde vi äta vår lunch, grillad kyckling, kamben, baguette och tomater. Det var SÅ gott, särskilt att äta utomhus, i solen, vid havet.

På eftermiddagen när vi kommit hem tog vi båda en lååång nap tillsammans med Mio och det var helt underbart. Sedan var det middag, lite kvällsmys framför Tvn och avslutade långhelgen gjorde vi med att få sova riktigt BRA i natt.

Faktum är att vår lillkille har sovit bra nu 2 nätter i rad. Jag hoppas ju givetvis på att detta tänker hålla i sig och jag tror faktiskt det har hjälpt att jag blivit lite mer strikt igen med att Mio får sova i sin egen spjälsäng. De första två månaderna satt jag alltid vid sängkanten och ammade på natten och kunde då lägga över honom direkt när han ammat färdigt. Men nu det senaste har han blivit så tung så min rygg klarar inte riktigt att sitta utan stöd och amma så därför liggammar jag. Det resulterar alltid i att jag somnar, haha. Brukar ofta vakna någon timme senare av att lillbus ligger och sussar sött tätt intill mig. Jag har brukat låta honom ligga kvar för det mesta men nu i två dagar har jag INTE gjort det. Jag har burit över honom till hans säng så fort jag vaknat ;) och jag tycker faktiskt att det gör skillnad. SKÖNT.
Längtar till sommaren nu och alla små äventyr vi ska hitta på du och jag.

2 kommentarer: