Hej

måndag 14 januari 2013

Ni med blogspot

Oerfaren som jag är i den stora bloggvärlden så har jag hittills gjort det väldigt enkelt för mig och inte lagt ner mycket tid och energi på en smidig och snygg blogg. Jag valde helt enkelt en standardinställning som jag tyckte var fin och några lättare tillägg som jag lyckades klura ut.

Inte för att någon har klagat eller för att jag har tänkt att storsatsa som bloggerska, men, nu är det ändå några justeringar som jag vill få gjort för att få bloggen lite mer min. Problemet är att jag inte har någon aning om hur man gör. Jag har försökt att söka information på google och youtube men jag verkar inte lyckas ändå. Kanske har jag turen att ha någon kunnig läsare som använder sig av blogspot?

Det jag undrar över:

*Hur gör man en egen header? Eller rättare sagt, hur lägger man in sin header? Fixade en bild som jag ville ha men när jag youtubade hur man skulle göra så fungerade det inte. Känns väldigt tråkigt och opersonligt utan en trevlig "överskrift".

*Jag ville lägga till kategorier för att få lite mer struktur och för att det ska bli lättare för er läsare att gå tillbaka och läsa om det ni vill, men HUR GÖR JAG? (river mitt hår)

Skulle bli så tacksam om någon kunde hjälpa mig så det kan bli lite "städat" och fint här inne.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar jag kunde hjälpa dig men jag är verkligen usel på att förklara, hade behövt visa. Försökte förklara för en annan bloggare häromdagen men hon fattade ingenting av vad jag försökte säga :P Lycka till! Hoppas det finns någon som kan hjälpa dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack i alla fall :) Med mycket tid och tandagnislande lyckades jag åtminstone få till en look som jag kan leva med ;) Det är inte helt lätt när allt är nytt. Men nu har jag nog lyckats lära mig en del på vägen när jag pillat lite på alla knappar så får fortsätta finjustera imorgon för nu är jag trött :)

      Radera