Hej

onsdag 16 januari 2013

Börja jobba

Ja, snabbare än önskat är dagen här, jag ska börja jobba igen. Nu ångrar jag bittert att jag inte försökte få till en lite längre sjukskrivning men jag var nog helt enkelt för trött dålig för att orka med det när det var aktuellt. Allt som var i höstas och precis i slutet av år 2012 känns så avlägset nu trots att det avslutades för bara ett par veckor sedan, det känns jättekonstigt. Det känns nästan som att det aldrig hände.

Nej, inte gör det saken bättre att vi har haft några riktigt fina vinterdagar här med snöfall och rejäl kyla. Träden och marken är så vackra så det absolut sista jag har lust med är egentligen att sitta instängd alla dagens ljusa timmar, vill verkligen bara vara ute i det fina vädret och pyssla med mina små projekt.

Men jag antar att man inte är kvalificerad för att vara sjukskriven heller om man ändå känner sig så pass pigg att man orkar med hobbys etc, så det är väl rätt på något vis att jag går tillbaka idag.


2 kommentarer:

  1. Oj, jag skulle inte kunna börja jobba redan! Har själv sjukskrivning januari ut, och den lär nog förlängas lite längre också som det känns nu. Men jag orkar inte ta mig för något särskilt än så länge. Är glad att jag kommer upp ur sängen och kan pyssla lite smått här hemma iaf. Kommer knappt ut på promenader ännu, även fastän jag försöker. Och att vara ute bland folk, nej det funkar inte alls än. Om någon säger något så kommer tårarna direkt. Allt ligger uppe på ytan än...

    Jag önskar dig lycka till på jobbstarten igen, och hoppas att det kommer att kännas bra. Men tänk på att du alltid kan sjuka dig igen om det INTE skulle kännas bra.
    Kram

    SvaraRadera