Hej

söndag 26 augusti 2012

Funderingar

Ja, just nu är det mycket som snurrar. Givetvis handlar det mesta om jag åter igen är gravid eller ej.

Sitter här på en gunga i någon lekpark och mår lite allmänt illa. Vet inte om jag ska tolka det som ett tecken på graviditet, magsjuka eller stress/oro.

Vad gäller allt det här med graviditet så skulle vi givetsvis bli jätteglada om det nu var så. Å andra sidan hade vi ju bestämt att inte direkt aktivt försöka, vilket vi inte heller gjort direkt, så tanken på en ickegraviditet just nu känns inte heller jättejobbigt eller hemskt.

Är jag gravid kommer oron finnas där hela tiden. Det känns faktiskt jobbigt. Man vill ju kunna njuta av ett blivande barn, en nyskapad familj.

Hoppas på en graviditet gör jag, det kan jag inte förneka. Men mest av allt hoppas jag att nästa graviditet som jag har, oavsett om den redan börjat eller börjar om 1 år, kommer gå vägen...

Vi längtar så efter att få bli föräldrar. Kan inte tänka mig en finare välsignelse än att få barn.

Förhoppningsvis får vi veta mer vad som är på gång i morgon :)

3 kommentarer:

  1. Du kanske gå till en läkare/gynekolog som kan undersöka dig så att du får ett tydligt besked? Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset :) jag tänker ta ett till graviditetstest i morgon och är det starkare då så får jag ju gå vidare. Kanske ringer jag någon gynekolog och kollar läget, eller någon barnmorska och hör vad man ska göra.

      Men blir testet starkare så är jag ju å andra sidan gravid. Då är det kanske inte så mycket gyn kan göra i alla fall. Det tar ju några veckor innan något syns på UL och som alla säger. Ett plus är ett plus :)

      Radera
  2. Hoppas att denna ev. graviditet går vägen för er om det skulle vara så! Som du skrev till mig innan så är det väl ovanligt med 3 missfall på rad...
    Lycka till och en jättekram till er i ovissheten!

    SvaraRadera