Hej

torsdag 29 december 2016

4 år sedan

Jag kunde inte låta bli att skriva ett inlägg trots att bloggen egentligen är ett minne blott. På lördag är det 4 år sedan vår efterlängtade Lilly föddes och togs ifrån oss på samma gång. 4 år av saknad men också 4 år av lycka. Mio och Thea. Mina älskade små som gett mitt hjärta frid och glädje.

Jag vägrar att låta sorgen ta över. Mitt liv är ett glädjefullt liv trots att jag ibland drabbas av sorg. Dagen efter Theas ettårsdag dog min pappa. Alldeles för tidigt. Han är saknad och älskad. Men så mitt i all sorg händer det ibland underbara saker. Den här gången i form av ytterligare ett mirakel som flyttade in i min mage i precis samma veva.

I slutet av april väntar vi ytterligare en skatt. Jag känner glädje och tacksamhet. Livet är underbart och vackert.

Tack Lilly för allt du gav mig. Du finns i mitt hjärta.
Tack pappa för alla år vi fick tillsammans. Du lärde mig så mycket fint.

4 kommentarer:

  1. Saknar verkligen att följa dig! Beklagar verkligen sorgen av din pappa och skickar en tanke till lilla Lilly som aldrig fick stanna. <3

    Jag är också gravid, med vår tredje bebis! Fast i slutet av mars istället. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint att höra. Saknar ibland bloggen. Det var en fin tid att få skriva om allt och det är väldigt roligt att kunna se tillbaka på allt. Samtidigt är jag mån om mina barns privatliv så det känns ändå rätt på något vis.

      Stort grattis till dig med nya graviditeten. Hur gamla är dina andra två barn?

      Radera
    2. Tack och grattis till dig med! ^_^ <3 Barnen är 2,5 respektive 5,5 år när bebisen är beräknad. När är BF-datum för dig? Här är det 31 mars. Hur har du mått denna graviditet och har allt gått bra med ultraljud och kontroller hos BM hittills? :)

      Radera
    3. Mysigt. Då kommer du ändå ha ganska "stora barn" när bebisen kommer. Lite skönt kanske med två som kan leka en stund själva medan man ammar osv. Ifs gick det kanon när Mio var liten också fast han bara var 1,5 år när Thea föddes. Thea kommer vara 1 år och 9 månader när lillsyskonet föds men hon är ganska lugn av sig så det blir nog inga problem :)

      Mitt bf är 27 april så ganska exakt en månad efter dig då. Men jag hoppas på igångsättning något tidigare p.g.a att jag haft så mycket foglossning de tidigare gångerna och även nu. Men vi får se. Vården är inte så pigga på tidiga igångsättningar.

      Ultraljuden har sett bra ut. Gjorde ett i v 13 och så rul i v 21. Allt såg så normalt ut som man kunde förvänta sig så mer än så kan man ju inte begära. Hos bm verkar allt också normalt än så länge :) jag har mått lika dåligt den här gången som med de andra. Kräktes till typ v 22 och då avlöstes det med foglossning. Men annars är det bra. Hur mår du själv?

      Radera